Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
21. august 2002 - 19:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

point til

Hvad med at lave en kategori der hedder point til??
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
21. august 2002 - 19:21 #1
lige et lille x-tra spm: hvor er makse. nogen der ved det+??
Avatar billede flax Nybegynder
21. august 2002 - 19:22 #2
noget man bruger til fastelavn :-)

Så kunne man også lave en kategori der hed ekstra spørgsmål... :-)
hoho ho :-)
Avatar billede schaefner Juniormester
21. august 2002 - 19:22 #3
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
21. august 2002 - 19:23 #4
flax >> hvad snakker du om??

schaefner >> ja det er jeg klar over, men nogen der ved hvorfor??
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. august 2002 - 19:23 #5
dårlig ide. Da man ikke får point i de kategorier man har svaret i så  :)
Avatar billede flax Nybegynder
21. august 2002 - 19:24 #6
jeg er stiv, læste forkert sorry :-)
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
21. august 2002 - 19:24 #7
det er da bedre end "fri debat"
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. august 2002 - 19:25 #8
normalt ligger man den heller ikke i fri debat  men i den kategori man har svaret i  mener jeg er ikke lige sikker
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
21. august 2002 - 19:26 #9
jeg synes da tit man ser det i fri debat.
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. august 2002 - 19:27 #10
jo gør man nok    Måske det også er meningen sådan spørgsmål hører til fri debat.  Men har selv gjordt det i de kategorier man svare i, de gange jeg har givet point.  mener jeg ;)
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
21. august 2002 - 19:28 #11
jaaa. du har nok ret.. det er bare irriterende at modtage e-mails med noget så ligegyldigt som "point til"
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. august 2002 - 19:29 #12
ja klart :-)
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. august 2002 - 19:32 #13
men er det meningen at de skal ligge i fri debat  syntes jeg det ville være en god ide. Men kan ikke se hvorfor de skulle, har ihvertfal aldrig hørt om det
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. september 2002 - 18:03 #14
Jeg mener at tilbagebetaling af point skal foregå i samme kategori som spørgsmålet blev oprettet... Simpelthen for at det ikke går for meget ud over Top 10'erne. Ellers skulle der være en funktionen ved oprettelse af spørgsmål der hed "Tilbagebetalings spørgsmål" og så skulle der angives brugernavn(e). Så skulle pointene i stedet fjernes fra brugerens konto og så ville det ikke gå ud over nogen top 10!

Lad os sige at jeg får point for et forkert svar i Programmering : Perl-kategorien (ved forresten ikke en flyvende dej om Perl). Så skal jeg jo på en eller anden måde tilbage betale den bruger der har givet mig point ved en fejltalelse...

Når jeg får pointene, så kommer jeg X antal point op af Top 10'en i Perl-kategorien, hvilket ikke er fortjent. Hvis jeg så tilbagebetaler de point i Perl-kategorien, så kommer den bruger der oprettede spørgsmålet, X antal point op i Perl's Top 10!

Mit forslag er derfor:
Ved "Opret spørgsmål" skal der lave et CheckBox der angiver at dette spørgsmål er et tilbagebetalings spørgsmål. Brugeren der skal tilbagebetales til skrives også, og til sidst angives den kategori som pointene skal trækkes fra i, eller bare en ref til spørgsmålet, så kan systemet selv finde ud af hvilken kategori pointene skal trækkes fra i.

Endnu bedre:
Lav en helt ny "Opret tilbagebetalings spørgsmål" som skal udfyldes med:
Reference
Bruger
Point
Kategori

På den måde bliver nye brugere heller ikke i tvivl om hvor sådanne spørgsmål skal oprettes.

Håber det var til at forstå!

//hermandsen