Avatar billede javakoder Nybegynder
21. august 2002 - 18:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Matching af " (")

Jeg har endnu et problem. Jeg prøver at gennemløbe en streng for at frasortere forskellige tegn, bla. anførselstegn (" eller ")

En del af min kode ser således ud:

<xsl:when test="$nextCharacter= '&quot;'">_quot_</xsl:when>

Problemet er bare, at dette ikke matcher nogen anførselstegn. Kan det mon være fordi, '&quot;' bliver opfattet som en streng, der er seks characters lang?

Endnu en gang på forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede getalife Nybegynder
21. august 2002 - 18:51 #1
Har du prøvet med &#39; eller bare "
Avatar billede getalife Nybegynder
21. august 2002 - 18:53 #2
&#34; ...
Avatar billede javakoder Nybegynder
21. august 2002 - 19:08 #3
Tak for svaret.

Jeg har nu prøvet med &#34;, men får det samme, fraværende, resultat som med &quot;

Tror du, at '&#34' og '&quot;' bliver betragtet som strenge og ikke som koder?
Avatar billede getalife Nybegynder
21. august 2002 - 19:11 #4
Jeg er temmelig sikker på at det bliver behandlet som strenge
Avatar billede javakoder Nybegynder
21. august 2002 - 19:16 #5
Det forklarer jo meget godt, at jeg ikke får noget resultat så.

Jeg må så omforme mit template, så det sammenligner mere end blot en enkelt character ad gangen.

Tak for hjælpen.
Avatar billede javakoder Nybegynder
21. august 2002 - 19:18 #6
Jeg vil i øvrigt meget gerne acceptere dit svar, men lige nu kan ikke se, hvor jeg skal gøre det. Kan du også hjælpe mig med det? :-)
Avatar billede javakoder Nybegynder
21. august 2002 - 19:18 #7
Der fandt jeg ud af det.
Avatar billede getalife Nybegynder
21. august 2002 - 19:24 #8
Jeg har ikke lagt noget svar :o) Men du accepterede dit eget, også bedre, for det var ikke meget hjælp du fik ud af mig ;o)
Avatar billede janegil Nybegynder
22. august 2002 - 11:27 #9
&#33; er "!" og &#35; er "#".

Så hva med å teste på om $nextCharacter er både større enn "!" og mindre enn "#" ?

Så skal du, http://www.w3.org/TR/xpath#booleans, bruke &lt; og &gt; inne i test-attributtet.

Å endre tekstnodene er nok ikke XSLTs styrke, men det må jo være mulig å få gjort testen din?