Avatar billede ladyhawke Novice
21. august 2002 - 09:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Åbne spørgsmål fra inaktive konti

Kan man ikke gøre noget ved de åbne spørgsmål der er oprettet af brugere, der nu har deaktiveret deres konto (evt. har fået den deaktiveret)... f.kes. lukke spørgsmålet efter en periode, så der er en chance for at rette hvis der er sket en fejl...

Eller det er måske kun mig der synes det er irriterende...

ex:
http://www.eksperten.dk/spm/100444
http://www.eksperten.dk/spm/103720
http://www.eksperten.dk/spm/248498

find selv flere...
Avatar billede dmdisco Nybegynder
21. august 2002 - 09:21 #1
Avatar billede dmdisco Nybegynder
21. august 2002 - 09:25 #2
Avatar billede dmdisco Nybegynder
21. august 2002 - 09:25 #3
jo kan man ikke lukke dem
Avatar billede ladyhawke Novice
21. august 2002 - 09:33 #4
Man kunne f.eks sige at efter en måned ville spørgsmålet blive lukket og pointene tabt, med mindre der er svaret på spørgsmålet. I så fald kunne pointene fordeles ligeligt mellem svarerne...
Avatar billede fcs Novice
21. august 2002 - 10:21 #5
Hvis man automatisk delte point ud efter x antal dage, vil vi desværre nok se en tendens til at folk ville holde øje med de pågældende spørgsmål og så lige inden "robotten" delte point ud ville de smide et intetsigende svar for at få del i pointene. Vi har snakket en del om hvordan man kunne gøre dette på bedst mulig måde, men har ikke fundet en løsning endnu. Forslag modtages derfor emd glæde ;-)

Med venlig hilsen

FCS/CoAdmin
Avatar billede dmdisco Nybegynder
21. august 2002 - 13:26 #6
hvad med bare og lukke dem uden at give point'ne til nogen
selvfølgelig kun med deaktiveret brugere, og evt sætte en besked i toppen af siden, når en bruger har et spg åben i over en måned, så når han logger ind kan han/hun ikke undgå at se at der er "gamle" åbne spg.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
21. august 2002 - 19:22 #7
>>dmdisco enig - luk åbne sp hvis bruger er deaktiveret.
Men hvad gør vi så med de brugere der har afmeldt deres konto. Giver garanteret som fcs skriver problemer, hvis p bare fordeles efter x antal dage på de sp hvor bruger selv vælger at stoppe.

.....så hvorfor ikke bare lukke alle åbne sp hvor brugeren ikke længere er aktiv. Er da irriterende/surt for dem der har brugt tid på at besvare et sp, men det er jo trods alt kun p :)

Under alle omstændigheder er det nødvendigt med en eller anden feature når et åbent sp lukkes. Ex. "sp lukket da bruger ikke længere er aktiv".

Denne feature skal nok automatiseres, ellers kommer coadminerne på alvorligt overarbejde ;p)
Avatar billede ladyhawke Novice
22. august 2002 - 07:38 #8
Jeg synes det ville være ok at sløjfe points, hvis det er spørgsmål fra deaktiverede konti, men først efter et stykke tid, for der kan jo være tale om en fejl. Det vil da være lidt ærgerligt ikke at få points for indsatsen, men så kan der ikke gå spekulation i det...

Det ville også være kanon hvis man fik en meddelelse når man logger på, eller måske email, hvis man har spørgsmål der er mere end 4 uger gamle...
Avatar billede ladyhawke Novice
22. august 2002 - 09:03 #9
Nå, jeg har luftet mit synspunkt, så den første der lægger et svar får pointet :o)
Avatar billede ladyhawke Novice
22. august 2002 - 11:21 #10
nå ja, så tager jeg det selv :o)
Avatar billede dmdisco Nybegynder
22. august 2002 - 14:10 #11
>>susanne_larsen ved ikke om du læser dette, men hvis point'ne bliver slettet bliver dem der har svaret ikke snydt da de 99% af gangene ikke ville have fået point'ne alligevel
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. august 2002 - 16:58 #12
>>dmdisco hehe næh du har jo ret - tænkte bare på evt sure miner, hvis det blev indført at alle åbne sp lukkes når brugers konto ikke er aktiv. Men der ville måske slet ikke være nogen der ville blive mopsede over at eksperten_coadm fik de p.....

Under alle omstændigheder kunne det være en eXtrem god ide med en sådan feature :D