Avatar billede eyes Nybegynder
15. august 2002 - 12:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm og bip lyd

Jeg havde netop fået samlet mine nye com, kørt fdisk (et par gange før det
lykkedes grundet 80 gb hd), og var så midt i at starte med boot-disk da den
"frøs". Jeg genstartede og det nedslående resultat var sort skærm og en lang
biplyd efterfulgt af en lille pause hvorefter endnu et bip osv.

Jeg har nu
haft ALT skilt ad, kontrolleret ALT og den bipper stadig, sådan noget lort.
Hvad kan der skyldes? CPU er næppe blevet for varm, den lå stabilt på 48
grader og shutdown var i øvrigt sat til 65.

Grafikortet fejler heller intet,
jeg har prøvet et andet og resultatet er det samme. Jeg har to ram-klodser
og de er byttet rundt og prøvet enkeltvis, intet resultat.

Mit hardware er følgende
2x256 mb samsung ram (pc2700)
AMD 2000+ CPU
Chaintech 7VJL APOGEE bundkort
Global win CBK-II-58 køler
2stk maxtor (80gb) disks
Abit Siluro Gf4 ti4200

M.v.h. Lasse
Avatar billede hub Nybegynder
15. august 2002 - 13:00 #1
Prøv at resette BIOS
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
15. august 2002 - 13:03 #2
tjaa synes os det kunne lyder dom noget i bios
Avatar billede darkwolf Nybegynder
15. august 2002 - 13:03 #3
har du prøvet at se om grafikkortet sidder ordentlig fast fordi at jeg har selvhaft det problem men mit eget grafikkort
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
15. august 2002 - 13:04 #4
dom=som :D
Avatar billede hub Nybegynder
15. august 2002 - 13:06 #5
Prøv også at starte maskinen uden diske--du skriver, at du har moslet lidt rundt med diskene...
Avatar billede kraka Nybegynder
15. august 2002 - 13:10 #6
kommer den ikke med et langt og to korte bip ? det er normalt hvis der ikke kan findes en skærm f.eks på grund af et bøjet ben i kablet til skærmen eller en dårlig forbindelse.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2002 - 13:17 #7
Avatar billede eyes Nybegynder
15. august 2002 - 13:27 #8
systemet siger følgende
et langt bip, pause, et langt bip, pause osv. i en uendelighed....

Har resettet bios, virker ikke

Grafikkortet sidder fint nok, den lille lås på soklen, klikker på plads.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2002 - 13:50 #9
sidder keyboard på plads?
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
17. august 2002 - 01:09 #10
Den skulle gerne starte selvom keyboardet ikke sad i;o)
Avatar billede eyes Nybegynder
17. august 2002 - 13:45 #11
Det var motherboardet der var gået !!
nu har jeg et nyt :)