Avatar billede nilsen Nybegynder
15. august 2002 - 07:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort

gm
Jeg har et onboard grafikkort (agp), har købt et nytt geoforce 2 titanium m. tv out.
Dette ville jeg gerne indstallere, men kan ikke finne ud av hvordan jeg får det gamle onboard-kortet deaktivert.
I BIOS finner jeg grafikkortet kun under p & p, og her har jeg valget mellom pci el. agp onboard.
Uansett hvilke av disse jeg velger, forblir min skærm sort etter at jeg har satt det nye kortet ind i den ledige agp slot.
Bruksanvisningen sier at jeg skal fjerne det gamle grafikkort, men når det er onboard så er det jo intet at pille ud, hva f... gør jeg???
mvh
N.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. august 2002 - 07:25 #1
du skal nok fjerne det gamle grafikkort i enhedshåndtering, og når du så genstarter, ja så sætter du biossen til agp :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. august 2002 - 07:25 #2
..og så har du sæføli driverne klar ;)
Avatar billede peet-49 Novice
15. august 2002 - 08:23 #3
På de nue boards desabler den selv onboarg agp, når du monterer et nyt agpkort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2002 - 10:50 #4
har du sikret dig at grafikkortet kan køre på din nuværende bundkort, det kunne være aktuelt at opgradere din bios.
Avatar billede krusell Nybegynder
15. august 2002 - 12:46 #5
hvis det ikke virker, at disable det i bios, kan det være, at der er en jumper på mothterboardet, der skal flyttes
Avatar billede darkwolf Nybegynder
15. august 2002 - 13:07 #6
har du prøvet at deaktiver grafikkortet ind i windows?
Avatar billede nilsen Nybegynder
16. august 2002 - 05:58 #7
gm
Tks
metal hansen får poengene, det skulle deaktiveres i enhedshåndteringen, deretter gikk det hele av seg selv.
Skætmbildet er imidlertid noe forvrengt, konkavt (heter det visst, det buer inn på midten fra begge sider. Jeg stiller et nytt spørsmål hvis jeg ikke får det til
mvh
Nilsen
ps
Jeg har de siste dager hatt endel problemer med å få kontakt med eksperten, noen med samme erfaring?
ds
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. august 2002 - 06:03 #8
tak for point.
Ja eksperten har været meget nede her på det sidste!
Men hvad de har gang i er der vist ingen der ved!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. august 2002 - 08:39 #9
nilsen> er du i Danmark?