Avatar billede elpizza Nybegynder
14. august 2002 - 13:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Premier og Uncompressed Video

1800 mhz, 1 gb ram, 80 gb hd, Pinnacle dc10+

Hej jeg har et Studio DC10+ Capture kort.. og jeg vil gerne redigerer mine film i Premier, desværre understøtter Premier ikke DC10+ kortet..
Jeg graber i AMCAP og PureCapture.. så jeg får mit Video i Uncompressed Video.. da det er det eneste format, hvor jeg kan beholde den samme standard og beholde frameraten, da jeg capturer i fuld PAL..

Er der en måde at få Premier til at åbne Uncompressed Video(uden at compresse det med et codex)

I PureCapture, kan jeg grappe og gemme i alle de forskellige codexer som lægger på computeren..
Har prøvet noget som hedder Loss-Less codex, som skulle være det samme som Uncompressed, men det skulle Premier kunne tage ind.. men det viser sig så, at pure Capture går kold når jeg prøver at grape med LossLess
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. august 2002 - 00:04 #1
Prøv VirtualDub en gang og se om den eventuelt kan gøre det bedre...
www.virtualdub.org

Den kan (så vidt jeg ved) capture til hvilket som helts codec og det skulle gerne både gælde audio og video... ;)

Samtidig er det også et redigerings-program, så du kan måske blive helt Premier-uafhængig... Ellers kan du vel importere det fra VirtualDub...

Nå, men det var bare et forslag... Hvis det så ikke virker må du jo bare afvise! ;)
Avatar billede hanloven Mester
21. august 2002 - 21:28 #2
Kan du vælge at capture i YUYV... - Det er også et ukomprimeret format, som Premiere kan læse... ??

//Hanloven
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
21. august 2002 - 21:32 #3
kik på MORGAN MULTIMEDIA på http://www.morgan-multimedia.com/
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
21. august 2002 - 21:36 #4
er dog i tvivl, hvis materialet skal tilbage på bånd. det kræver vist sine omveje.

Problemet er flere ting, det har jeg efterhånden fundet ud af via Pinnacls side. Dels er det format man optager i et M-JPEG, som er specielt til DC10+ kortet, sådan at det kan afspilles direkte tilbage til bånd uden rendering. Men da der i de nye driver til Windows 2000/XP ikke er såkaldte VfW i driverne, kan Premiere ikke håndtere dem. Derfor skal man have fat i nogle 3. parts ting, som den fra Morgan Multimedia. Og så skal man til at rendere skidtet nogle gange før man kan få det ud på bånd igen...
Indtil Pinnacle tager sig sammen, er det desværre den eneste løsning.
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
21. august 2002 - 23:19 #5
takker for point :)