Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
14. august 2002 - 12:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

XML eller HTML

ja jeg står i lidt af et delemma kender ikke rigtig noget til XML eller kender SELT ikke noget til det.. men kender HTML men hvad er forskellen ?.. det jeg ved om XML ser ud til og være ånsvaget som det :
--------------------------------------------
<person>
  <navn>Alex Kørup</navn>
  <email>chief@post.tele.dk</email>
</person>
--------------------------------------------
det kan jeg da lave meget beder i HTML hvis man er bange for ikke kunne se det et navn der står der eller email.. så hvad er fordelen med XML ?
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 12:53 #1
det har ikke så meget med hinanden at gøre....

xml er en måde at beskrive data på

html er en måde at vise data på

den forstålige forklaring....
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 12:56 #2
man kan også sige at xml er som en database (indeholder velordnet data, i xml er navnene i <navn>her er et navn</navn>)
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 12:57 #3
kig her der er en masse om det (rimelig godt forklaret)

http://www.w3schools.com/xml/xml_whatis.asp
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 12:58 #4
:o)

XML Joke
Question: When should I use XML?
Answer: When you need a buzzword in your resume

:)
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
14. august 2002 - 13:05 #5
øøh okey det vil jeg kunne godt bruge en XML fil i stadet for min MYSQL eller TXT fil til min php ?
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 13:16 #6
ja, i princippet

MEN en database er meget bedre til at optimere din data, så det er ikke noget jeg ville gøre.

xml bruges bla. til at udveksle data mellem forskellige typer databaser (og programmer).

jeg ved dog ikke om php har xml support (ellers er der nok noget der kan få det til det)
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
14. august 2002 - 13:32 #7
PHP kan alt :o) *G*
okey jeg siger takker..
det var bare en skole opgave hvor vi skulle finde ud af hvad en masse ting og det var det eneste jeg ikke viste, også lige noget der hedder EDI.. kender du det så ?
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 13:45 #8
selv tak..

kender og kender det er så meget sagt.

http://www.edi.dk/default.html

der er også noget edi der er baseret på xml
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
14. august 2002 - 13:48 #9
okey takker igen
Avatar billede davidchristensen Praktikant
23. august 2002 - 18:04 #10
Hey, jeg må lige tilføje at een af de allerstærkeste ting xml er netop dets kombatilitet. PHP er måske ikke XMLkombatibelt (selvom jeg har svært ved at tro andet end at det er), men XML er PHP kombatibelt og iøvrigt kombatibelt alt hvad du kan finde på. Fidusen er altså at man kun behøver eet xml-dokument, som man så kan transformeres til hvor og hvordan det skulle være.
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
24. august 2002 - 03:00 #11
tro nu nok jeg holder mig til MySQL og PHP det ved JEG hvad er *GG*