Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. august 2002 - 17:28 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Login i Windows XP

Jeg er af en eller anden grund begyndt at få denne meddelelse hver gang jeg tænder computeren:

http://home.no/sausage/eksperten/login.gif

Men der er jo kun én bruger på min computer, så jeg vil gerne have Windows til at gå direkte til Skrivebordet når jeg tænder computeren. Hvordan gøres dette?
Avatar billede pizzaking Nybegynder
11. august 2002 - 17:32 #1
i win2k kan man ihvertfald ændre det fra registry... kigger lige lidt gamle husk.txt igennem .. :D
Avatar billede pizzaking Nybegynder
11. august 2002 - 17:33 #2
regedit -> hkey_local_machine
SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
hvis der er en autoadminlogon, sæt den = 1 ... ellers opret den .. (string så vidt jeg husker)
Avatar billede pizzaking Nybegynder
11. august 2002 - 17:33 #3
det var vel egentlig et svar :-]
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. august 2002 - 17:37 #4
Jamen jeg skal jo ikke logge på som admin, men min bruger som har adminrettigheder... ved du ikke hvordan det ændres i Windows? - jeg har rimeligt dårlige erfaringer med at rode i Regedit.
Avatar billede carstengp Nybegynder
11. august 2002 - 17:39 #5
En nemmere metode, er at skrive "control userpasswords2" i kør menuen.
fjern afkrydsning i feltet "brugere skal angive brugernavn..." og vælg hvilken bruger, som skal logge på automatisk.

Så laver man heller ikke "ged" i registreringseditoren ;-)
Avatar billede pizzaking Nybegynder
11. august 2002 - 17:39 #6
øh... hvis du kun har 1 bruger er den også 100% administrator... who cares if den har et andet navn `? .. men ok, jeg er ikke nogen winxp nørd (xp lugter imo) .... så jeg aner ikke hvordan du fisker det uden regedit
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. august 2002 - 17:44 #7
carstengp -> Jeg kan godt fjerne afkrydsningen i feltet "brugere skal angive brugernavn...", men hvor skal jeg så vælge hvilken bruger som skal logge på automatisk?
Avatar billede carstengp Nybegynder
11. august 2002 - 17:45 #8
det kommer bagefter
Avatar billede carstengp Nybegynder
11. august 2002 - 17:46 #9
når du trykker OK, skal du angive brugernavn+adgangskode for den bruger, som skal logge automatisk
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. august 2002 - 17:49 #10
Tak :)
Avatar billede carstengp Nybegynder
11. august 2002 - 17:49 #11
-skriv "control userpasswords2" i kør menuen.
-fjern afkrydsning i feltet "brugere skal angive brugernavn..."
-Tryk "OK"
-Skriv brugernavn/adgangskode på den konto, som skal logge på automatisk.

Så er den vist hjemme *GG*
Avatar billede carstengp Nybegynder
11. august 2002 - 17:50 #12
bare, hvis der er andre som skulle få glæde af fremgangsmåden ;-)

Og tak for point!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. august 2002 - 17:50 #13
Ja og det virker :)
Avatar billede carstengp Nybegynder
11. august 2002 - 17:50 #14
I know... *S*
Avatar billede carstengp Nybegynder
11. august 2002 - 17:51 #15
.oO(Endnu en registry reddet) *LOL*
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. august 2002 - 17:53 #16
Hehe ja vigtigt at vide at man skal skrive "control userpasswords2" og ikke "control userpasswords" i Kør. Egentlig underligt at det nærmest er "gemt" på din måde i Windows...
Avatar billede pizzaking Nybegynder
11. august 2002 - 17:54 #17
prøv at kigge i registry om ikke der er noget lignende ? lmao ... jeg vil hellere smadre windows end bruge de der "brugervenlige" funktioner ... :-]
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. august 2002 - 18:02 #18
Hehe, jeg plejer skal også at benytte Regedit til at lave småændringer som jeg ikke kan finde som brugervenlige funktioner i Kontrolpanel/Administration - men at logge af og på samt lave ændringer i filsystemer og sådan noget det er sq for risikabelt til at jeg gider rode med det... eller tak for svarene pizzaking, der er nok nogle andre der kan bruge dem hvis de kigger med her :)
Avatar billede carstengp Nybegynder
11. august 2002 - 18:07 #19
Pizzaking>> Her er lidt du kan "lege" med *LOL*
http://www.friserverplads.dk/carstengp/registry.JPG
Avatar billede pizzaking Nybegynder
11. august 2002 - 18:36 #20
hvad er det lige jeg ska bruge det til? hehe...
Avatar billede carstengp Nybegynder
11. august 2002 - 19:02 #21
til når du skal hærge *G*
Avatar billede pizzaking Nybegynder
11. august 2002 - 19:04 #22
:-]
Avatar billede madssaw2000 Nybegynder
29. august 2002 - 08:38 #23
lol