Avatar billede george Nybegynder
09. august 2002 - 22:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Performance vedr. XML og Access database

Er der nogen der kan fortælle mig om der er noget at hente rent performance mæssigt ved at lave en side med XML kontra Access eller SQL ? ( tænker her på ved større datamængder )
Avatar billede werd Nybegynder
09. august 2002 - 22:47 #1
prøv at teste det selv...!?!
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
09. august 2002 - 23:15 #2
Access er generelt for langsomt, især til større datamængder. M$ SQL (med tryk på $...), er rimelig god til store mængder data. Alternativt kan du bruge MySQL, men det er en anelse mere indviklet.

// Simon
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
09. august 2002 - 23:17 #3
Hov, jeg tror jeg misforstod spørgsmålet...

Jeg tror det er hurtigere at bruge en XML fil, men den ultimative løsning (og mest fremtidssikrede) ville være begge dele på samme tid. Access er som sagt betydeligt langsommere end alt andet (sådan cirka).
Det kommer jo strengt taget an på hvilken parser du bruger til at udføre opgaven.

// Simon
Avatar billede george Nybegynder
11. august 2002 - 17:59 #4
werd!

Det er jeg godt klar over, men der er jo ingen grund til at opfinde den dybe talerken, hvis der er andre der har prøvet det vel ?