Avatar billede cc2000 Nybegynder
06. august 2002 - 12:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Forslag

Hvad med at lave en funktion som man kan slå til som gør at når der kommer et nyt indlæg på et spørgsmål man deltager i så kommer der en popup med en besked og et link man kan klikke på så man kommer ind på spørgsmålet?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2002 - 12:23 #1
Der er i gang med at blive udviklet en lille Java/Xml klient, der fortæller dig om mails m.m.

/Nikolaj
Avatar billede double-g Juniormester
06. august 2002 - 12:24 #2
Avatar billede loonz Nybegynder
06. august 2002 - 12:25 #3
Nu vi er ved forslag: Burde man ikke oprette en underkategori, som hed Computerspil? Der er efterhånden mange cs/gta3 spørgsmål.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
06. august 2002 - 12:36 #4
Havde jeg ikke lige set :)
Måske skulle jeg overveje at sove om natten. :)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
06. august 2002 - 12:50 #5
Det glæder mig virkeligt, at behov for sådanne en applikation er ønsket... :-)

/Søren Munk Skrøder
Chefudvikler, expNOTE
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2002 - 12:53 #6
mm :))
Avatar billede bearhugx Nybegynder
06. august 2002 - 12:55 #7
nikolajdu >> mm ??? -- jeg fatter den ikke helt...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2002 - 12:57 #8
sårn en form for "nemlig" ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2002 - 12:57 #9
Og en dårlig vane med alle de forkortelser :))
Avatar billede bearhugx Nybegynder
06. august 2002 - 13:00 #10
Ohh... Man lærer noget hver dag :-)) Takker :-)
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. august 2002 - 14:23 #11
Jeg vil også lige smide en kommentar over min glæde for at folk rent faktisk savner det projekt vi er i gang med! :)

Det er sgu rart at høre at der ikke bliver arbejdet forgæves (det er nok mest bearhugx der knokler)! ;)
Avatar billede fcs Novice
06. august 2002 - 14:43 #12
Bearhugx/hermandsen>> Er der en deadline på projektet, evt. en beta-udgave nogle få kan få lov til at teste?
Avatar billede cc2000 Nybegynder
07. august 2002 - 08:06 #13
*rækker hånden i vejret* jeg vil gerne være tester på det projekt ;)
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. august 2002 - 00:29 #14
Hey! Beklager at jeg ikke har svaret, men min Eksperten-mailbox har været fyldt, så jeg har bare taget en del spørgsmål om dagen, og så nåede jeg til det her... :)

Der er ikke en beta-version af programmet endnu, dog er vi så langt at det sagtens kan lade sig gøre at teste projektet.

Det vi mangler er følgende:

- opsætning af software på "serveren" (installation af JRE)
- kodning af xml-afsendelse ind i selve "eksperten"
- oprettelse af "tilmeldelsesside" i ens eksperten-profil

Og på den "anden side"
- en kørbar klient

(kopieret direkte ud af en ICQ-samtale med bearhugx)

Jeg har haft sendt et par mails til admin og han siger at vi endelig må sige til når han skal i gang med at kode! :)

Det vi nok mest har brug for lige for tiden er en klient der virker... emileej er ved at udvilke en klient, men det er desværre ved at gå lidt ned af bakke! :(

Disky har også tilbudt at hjælpe med nogle server-connections, men er desværre meget ofte på vej i seng efter han er kommet på ICQ! :/

Ind til videre er følgende testet med expNOTE (som vi jo har valgt den skal hedde). Det forgik på den måde at bearhugx kørte serveren fra sin maskine og så sad jeg ellers med Telnet og sendte beskeder til ham:
- Login
- Modtagelse af indlæg der er kommet mens man har været offline
- Modtagelse af indlæg mens man er online
- Lukning af serveren

Ved et par stykker af funktionerne har der været små problemer, som dog ser ud til at være løst nu, dog med undtagelse af lukning af serveren som bearhugx stadig kæmper med.

Til jer der gerne vil følge med i udviklingen synes jeg i skal følge med i spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/229457 i stedet, da det løbende holdes opdateret af mig og bearhugx! :)

Beklager endnu en gang forsinkelsen!

//hermandsen
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. august 2002 - 00:34 #15
Til jer der gerne vil være med som testere kan i skrive til soeren@skroeder.dk med jeres konfiguration... Læs dog hellere i det andet spørgsmål, da han der fortæller præcist hvad han ønsker at vide omkring jeres maskiner! :)

I skal nok heller ikke lige regne med at der forløbig kommer en test. Lige nu foregår det mest mellem mig og bearhugx så det er forholdsvist overskueligt... Når alt kører i dog blive taget af stand-by-mode og sat til at teste klienten/serveren! :)