Avatar billede freeman Nybegynder
29. august 2000 - 15:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

MEGA PROBLEMER I WIN2000

Hej..
Jeg har et stort problem med win2000
Jeg har lige flyttet min computer ned på en LAN opkobling med 512kb.
Jeg kan godt køre internet gennem min Proxy Client, men jeg kan ikke køre ICQ, Outlook Express eller mit virtelle skole, Venturas Firstclass ?

Hvad kan jeg gøre ?!?
Avatar billede sjensen Nybegynder
29. august 2000 - 15:20 #1
Er det en anderledes internetopkobling end du tidligere havde, eller er det \"bare\" hastigheden der er blevet forøget ?

D.v.s. at hvis du plejede at bruge dit eget modem og du nu bruger et netværk, så skal du fjerne RAS fra listen over installerede services i netværk, og tilrette hhv. OE, og ICQ to at bruge LAN istedet for RAS.
Avatar billede guggemand Nybegynder
29. august 2000 - 15:34 #2
hvis lan opkoblingen kun har en http proxy så har du ikke andre muligheder end at køre icq2000 og sætte den til at bruge http proxyen ... det krøver at http proxyen understytter https ... hvilket langt fra alle har .... så det kommer ldit an på hvordan forbindelsen er \"delt\" om du overhovedet kan køre icq
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2000 - 17:24 #3
For mig lyder det som om, han har været på højhastigheds net før.

Afinstaller og geninstaller programmerne igen, så deres instillinger tilrettes internetforbindelsen.
Avatar billede guggemand Nybegynder
29. august 2000 - 17:57 #4
for mig lyder det somom han med \"internet\" mener \"websurfing\" og med proxy client mener han nok at han har sat internet explorer til at køre igennem en http proxy ... hvis det er tilfældet så har han nok ikke mulighed for at køre andre programmer end dem der kan køre igennem en proxy server
Avatar billede irve Praktikant
29. august 2000 - 20:35 #5
Det eneste der kan være årsag til andringer er at Proxy-Serveren på den nye forbindelse ikke understøtter WinSocks - ELLER - At du ikke har rettet din Proxy client til den nye proxy\'s adresse.

Check det ud og vend tilbage.
Avatar billede freeman Nybegynder
29. august 2000 - 20:44 #6
Hmm, jeg tror ikke at der skulle være noget med Proxy\'en. Jeg har også win98 installeret og der virker OE, ICQ og det andet program..
Avatar billede guggemand Nybegynder
29. august 2000 - 22:19 #7
freeman : er det en ms proxy der deler internet forbindelse .... og har du så installeret proxy klienten i win98 ?

så vidt jeg ved virker den proxy klient ikke i win2k ... og du kan derfor kun få programmer der understytter proxy i sig selv til at virke
Avatar billede freeman Nybegynder
29. august 2000 - 22:58 #8
Jeg installerede microsoft Proxy på win2000 til at starte med... Så kunne jeg køre IE og gå på nettet og ikke andet,...
Avatar billede zaq1 Nybegynder
16. november 2000 - 00:45 #9
ICQ kører ikke på samme port som HTTP, så hvis der er en router med firewall-funktioner eller andet der spærrer trafik på porte(kan være proxy), kan det være problemet.
Avatar billede freeman Nybegynder
15. april 2001 - 10:17 #10
lukket.. der var ingen gevist.. så jeg flyttede min comp.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2001 - 11:06 #11
Jeg har et serverprogram liggende, så tjenester som icq , outlook express, napster m.v. kan køres fra en klient pc.
Avatar billede freeman Nybegynder
26. september 2001 - 18:07 #12
lukket