Avatar billede dank Nybegynder
05. august 2002 - 12:27 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Lukke mulighed for oprette spørgsmål, hvis x antal ikke lukkede

Hey,

Jeg må indrømme at jeg er lidt irriteret over folk ikke lukker deres spørgsmål.

Kunne man ikke gøre sådan at folk ikke kan oprette nye spørgsmål, hvis de har mere end f.eks. 3 ikke lukkede spørgsmål som er over 14 dage gamle?

Samt sende en reminder mail, at folk skal lukke deres spørgsmål efter x antal dage?

Eller noget i den retning?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
05. august 2002 - 12:28 #1
ja det ville være en god ide, det er ret irreterende at folk ikke lukker deres spg
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2002 - 12:31 #2
Jeg kan lide idéen om at sende en reminder, men det andet vil kun skabe problemer. Meget aktive eksperten-brugere kan jo sidde med op til flere svære spørgsmål på én gang, og det vil være en skam, hvis de blev nødt til at acceptere et andet spørgsmålet uden egentlig at have fået svar for at kunne åbne et nyt!
Desuden forstår jeg heller ikke hysteriet omkring ikke-lukkede spørgsmålet; selvfølgelig skal man give points, når man har lovet dem ud, men så meget betyder nogle points da ikke. Jeg synes næsten, det er synd for dem, der ikke kan holde styr på deres spørgsmål!
Avatar billede snowball Novice
05. august 2002 - 12:32 #3
Så vidt jeg husker, så får folk allerede en reminder efter x antal dage !

Det med at man ikke kan oprette spørgsmål hvis man allerede har mere end x antal åbne spørgsmål, er blevet foreslået flere gange, og der skulle vist være noget på vej i den retning !

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2002 - 12:33 #4
Hvis de ikke kan holde deres løfter, så kan man venligt henstille dem, hvis de dukker op i et andet spørgsmål.

Næ, Ekspertens virkelige problemer er spammere og folk, der kun kommer for at ødelægge forummet.
Avatar billede dank Nybegynder
05. august 2002 - 12:34 #5
Alternativt forslag:

Eller måske fratage point for ikke lukkede spørgsmål. F.eks.

30+ dage = mister 1 point om ugen per ikke lukket spørgsmål
Avatar billede ladyhawke Novice
05. august 2002 - 12:35 #6
Et special tilfælde er åbne spørgsmål fra inaktive konti, kunne man ikke lukke dem automatisk (efter f.eks. 14 dg eller en måned, så er der tid til at rette det hvis der er sket en fejl).....

Og ja, det ville være rart hvis man huskede at lukke sine spørgsmål. Det behøver ikke lige være 14 dage og ikke nødvendigvis 3, men bare der var en klart defineret grænse... Man kan jo altid lukke et spørgsmål og prøve igen, hvis man ikke fik noget i første omgang...
Avatar billede ducks Nybegynder
05. august 2002 - 12:37 #7
Kan det så ikke være sådan at hvis der er et svar, gælder ''loven'' om at man ikke kan lave mange spm. så hvis man ikke har fået et ordentligt svar har man muligheden for at afvise... hvis i forstår?
Avatar billede nuki Nybegynder
05. august 2002 - 12:40 #8
hehe nu har jeg ingen åbne spms
Avatar billede nuki Nybegynder
05. august 2002 - 12:48 #9
Måske en bedre ting var at man kunne se en liste over de åbne spm man har da hvis man opretter nogle 0 point nogle ser man ikke at de er der.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2002 - 12:50 #10
Enig med nuki!
Man kunne også gøre tekstfarven på sit navn under "Dine data" rød, hvis man havde et antal ulukkede spørgsmål, der var ved at blive gamle. Så får man en reminder, som man lægger mærke til, uden at det ødelægger ens mulighed for at spørge løs!
Avatar billede dank Nybegynder
05. august 2002 - 12:55 #11
Jeg forstår personligt ikke helt hvorfor man skal være "blødsøden" omkring dette.. Man kunne vel bare sætte grænsen til 6 uger.

Hvor mange har egentligt mere end 3 åbne (aktive) spørgsmål som er mere end 6 uger gamle?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2002 - 14:26 #12
1. Vi (admin + coadmins) har tidligere diskuteret idéen og fandt den egentligt godt. 3 er nok lige i underkanten, men 5 må være i orden. Hvor det står llige nu aner jeg ikke.
2. Der bliver allerede udsendt en mail efter en måned (Du har svar der venter dig i spørgsmål....) - Den gentages 3 gange.

/Nikolaj
Avatar billede dank Nybegynder
05. august 2002 - 14:39 #13
nokolajdu> Hvor det står llige nu aner jeg ikke

Hvem aner det så? :o]
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2002 - 15:35 #14
Det ved kun admin himself :)
Avatar billede dank Nybegynder
05. august 2002 - 16:36 #15
Mon Admn læser med her :0) og kan give og svar på om det er noget der kommer og evt hvornår?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
05. august 2002 - 19:34 #16
tja jeg kan kun tilslutte mig den gængse holdning - er faktisk ret irriterende.

Håber også på en løsning - tror det er nødvendigt at indføre en max grænse for hvor mange sp man kan have åbent af gangen. Diverse kontrastfarver og blinkende effekter tror jeg ikke har nogen effekt. Og da bruger får reminder 3 gange, er dette jo åbenbart heller ikke nok.....
Avatar billede ladyhawke Novice
12. august 2002 - 08:00 #17
Nå ja, og så er det vel ikke for tidligt at lukke dette spørgsmål...
Avatar billede dank Nybegynder
12. august 2002 - 11:09 #18
Tjaaee.. gik og ventede på at admin måske ville kommentere?