Avatar billede beldring Nybegynder
31. juli 2002 - 20:35 Der er 17 kommentarer

Konkurrencer???

Jeg sad lige og fik en god idé til eksperten.dk (synes jeg ihvertfald :).

Man kunne holde en ugentlig konkurrence om hvem der kan lave det bedste stykke grafik f.eks. hvor man får en skabelon, og så skal lave noget ud af den.

Det kunne f.eks. koste 10 point at deltage, og så kunne vinderen jo få samtlige point! ... man kunne jo hurtigt bikse et stemme-system sammen!

Hvad synes i om idé'en?

-Det kunne da være sjovt!

/Beldring
http://www.musikviden.dk/ - http://www.musikviden.dk/test
Avatar billede hien Nybegynder
31. juli 2002 - 20:37 #1
Hehe lidt leg med points! God ide... men Exp.dk skal jo ikke udvikle sig til at gamblingsted *G*
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
31. juli 2002 - 20:39 #2
Well, jeg personligt gider ikke sidde og lave grafik for sjov - og jeg er sikkert ikke den eneste.

Og derved vil point statistikkerne hurtigt blive misvisende.
Avatar billede beldring Nybegynder
31. juli 2002 - 20:45 #3
pelkjaer>>>
Man kunne jo bare lave en passende sum point til vinderen.
Misvisende? : point'ene afspejler ens indsats og dygtighed, og at vinde en sådan konkurrence kræver da begge ting, så jeg vil ikke sige at point-systemet vil blive misvisende!  :O)
Avatar billede galleon Nybegynder
31. juli 2002 - 20:46 #4
så vil folk sidde og lave grafik for point i stedet for at hjælpe for point
Avatar billede hien Nybegynder
31. juli 2002 - 20:46 #5
Nææ, men hvad med dem der ikke kan lave grafik?? *G*
Avatar billede nicklasb Nybegynder
31. juli 2002 - 20:48 #6
vi kan skrive koder.. hehe.. Så kan vi også se vis kode der er bedst..
Avatar billede zarthax Nybegynder
31. juli 2002 - 20:49 #7
Jeg mener det er en fin idé, dog med en række forbehold:
Som pelkjaer siger; det vil blive en katastrofe for point systemet, så det skal være uden om dette. Løsningen kunne være et andet navn til de point man "vandt". Eks. "winnings" ell. lign. Dernæst kommer problemet med hvordan det implementeres i Ekspertens system. Det er garanteret ikke helt let, da det nuværende pointtal, skal omregnes til "winnings". Hvordan gøres dette ?

Hvis man skal lave en konkurrence til én kategori, udelukker man brugere fra at deltage, hvis ikke det kan lave noget til den kategori. (Eks. en konkurrence i ASP ville udelukke mig, da jeg ikke ved en dyt om ASP:) Ergo, du skal have en konkurrence for hver kategori.
For at afhjælpe misbrug af grafik og koder, er det nødvendigt med et emne (Oldtid, fremtid, CS, osv, osv), Det er nogenlunde let at holde styr på. Dernæst skal der et dommerpanel til at bedømme de indkomne bidrag....

Idéen er fin, men meget omfangsrig at udføre.

Pøj pøj. :)

/mandator/
Avatar billede prodic Mester
31. juli 2002 - 20:49 #8
Desværre vil regel 3.5 sikkert afholde mange fra at deltage :
"Ophavsretten på materiale udvekslet for point via Eksperten.dk tilfalder Eksperten.dk's brugere. Det vil sige alle brugere frit må benytte de løsninger der udveksles på Eksperten i uændret form."
Avatar billede taskmgr Nybegynder
31. juli 2002 - 20:49 #9
Jeg syn's det lyder fedt!

Jeg bruger en del tid på nogle af de store 'deskmodding'-sites, og der kører der jævnligt sådanne konkurrencer.

Man kunne jo også lave det sådan, at vinderen fik en slags 'Exp-award'.

Nu laver jeg ikke selv grafik, men der kan jo egentlig også lave konkurrencer under andre kategorier :)

Fed idé, syn's jeg.
Avatar billede beldring Nybegynder
31. juli 2002 - 21:03 #10
mandator>>>
Citat "Dernæst skal der et dommerpanel til at bedømme de indkomne bidrag...."

Som jeg skriver kunne man jo bare lave et stemme-system, hvor man ikke har mulighed for at stemme på sig selv! ...
Avatar billede zarthax Nybegynder
31. juli 2002 - 21:14 #11
-->beldring :)

Det er da sandt.... når jeg først fordyber mig i tasterne, glemmer jeg tit de forestående fakta... :-/ Sorry :(
Avatar billede beldring Nybegynder
31. juli 2002 - 21:44 #12
Det er iorden  :O)
Avatar billede Noone Nybegynder
31. juli 2002 - 22:22 #13
Hmmm.. Formålet med eksperten er da et får hjælp, og hjælpe andre, en konkurrance ville sandsyligvis tiltrække opmærksomheden, og måske endda tiltrække nye "fjolser" der laver emner som "Hjælp, det haster"  putter spørgsmål i forkerte kategoriere, og opfører sig tåbeligt... Alt i alt hører konkurrancer ikke hjemme på eksperten efter min mening.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. juli 2002 - 22:25 #14
Jeg mener nu heller ikke dette hører til på Eksperten. Eksperten er et vidensudvekslingsforum... vil man have konkurrencer og underholdning... så prøv Jubii...
Avatar billede beldring Nybegynder
31. juli 2002 - 22:56 #15
chanoa>>>
Det kan du da overhovedet ikke sige! ... Og bare fordi Eksperten.dk er god nu, er der da ingen grund til at den ikke skal gøres bedre!
Avatar billede Noone Nybegynder
31. juli 2002 - 22:57 #16
Nanoq > Foretrækker about:blank, den er efter min meningn mere underholdende... Ikke mindst fordi man i IE kan lave sjove ting med about... Som about:<h1>Fun</h1>
Avatar billede Noone Nybegynder
31. juli 2002 - 23:01 #17
beldring > Jo, jeg kan nemt sige min mening. Men ord som "Sandsynligvis" og "Måske" burde også gi've fig en ide om, at det er den retning jeg REGNER MED at det vil gå hvis man tilføjer konkurrancer. Jeg kan ikke se, hvad et seriøst site som eksperten.dk skal med den slags. Der er massere af underholdning og konkurancer andre steder på nettet, her er et lille udvalg.. http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=competitions+games+entertainment