Avatar billede zarthax Nybegynder
26. juli 2002 - 19:45 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

FotX nede :( ret op på det på E....

Vi var mange der kunne lide FotX og de muligheder den gav, deriblandt den sære "shout out" og billederne. Den var på et punkt ret uofficiel og et andet sted meget reel. Brugerne på Eksperten havde mulighed for at skrive sig ind med deres meninger og holdninger, men ikke nok med det, det var en form for samlingspunkt.
Det at være registreret på FotX, gav en eller anden form for sammenhold, som ikke kan opnås her på Eksperten. Andet end vi gør noget ved det.

Jeg ved at mange af mine ideér er vanvittige. (spørg blot LJweb og prodic), men dette mener jeg er ret væsentligt.
Selv er jeg PRO-bruger, fordi jeg har fået lidt rigeligt af reklamer. (nøjes med dem når min bedre halvdel sletter cookies...), men jeg mener også at der er brug for FotX. Jeg kan nemt forstå Admin´s reaktion på deres banning, men det har medført at der nu mangler noget. Jeg regner ikke med at jeg er den eneste der har det således.??

Mit forslag til Eksperten´s Admins er at udvide brugernes profil, til noget der ligner FotX opstillingen. Dvs. billede, proffesion, osv. osv.

Dette ville skabe én kklub for én særlig gruppe, og samtidig værdsætte det som folkene bag FotX,(Thomas),leverede.

Håber for forståelsen

/mandator/
//Dennis//
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2002 - 19:47 #1
mandator> Denne gang har du ikke fået en tosset ide - den er genial og jeg vil støtte ideen så godt jeg nu kan :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. juli 2002 - 19:48 #2
Enig! ;o)
Avatar billede klodoven Nybegynder
26. juli 2002 - 19:51 #3
HØRT!!! Glimrende idé!!! :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. juli 2002 - 19:54 #4
dennis >> idéen er god - men allerede for et par år siden over en pils foreslog jeg admin idéen, tilbød at kode det for ham. Interessen var meget lille dengang - men hvem ved... Hvis 1000 råber op og siger "det vil vi ha", så kommer det nok også :) Sikkert kun for pro-medlemmer

/ LJ

PS. Burde de der listes på Ekspertens "respekt" side ikke have pro-medlemskab gratis *gggg*
Avatar billede zarthax Nybegynder
26. juli 2002 - 20:00 #5
-->john_stigers
Takker for "rosen" og beder dig nyde den :) Den er vist sjælden :)))

-->ljweb
Ekspertens "respekt" liste indeholder de profiler der har været med til at gøre E til et af de bedre steder at være. Deriblandt kodning og design. Du har F.Eks. foræret dem Tagsteren der gør det muligt at skrive alle mulige og umulige links i de indlæg vi kommer med. Så, ja, det burde være rimeligt for en periode. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2002 - 20:02 #6
mandator> Nyder den i fulde drag ;)
Avatar billede zarthax Nybegynder
26. juli 2002 - 20:07 #7
-->john_stigers :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2002 - 20:11 #8
jeg savner også fotx.net, brugte den som kvittering på godkendte svar på Eksperten.

Nå ja, så lå jeg jo længe mellem de 10 mest hotte hits, suk.
Avatar billede zarthax Nybegynder
26. juli 2002 - 20:20 #9
Ja-ja, der er ikke den store opbakning, men den der er er stor nok :)
Jeg regner ikke med flere indlæg, men jeg lukker først indlægget i morgen eftermiddag.....
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. juli 2002 - 20:21 #10
så vil jeg ha point :))
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. juli 2002 - 20:24 #11
Jeg synes også det er en fed ide! :0)
(en mere til opbakningslisten ;)
Avatar billede zarthax Nybegynder
26. juli 2002 - 20:26 #12
LJ din høvl :))))) det er jo først i morgen :)) *GGG*
Avatar billede 7th Praktikant
26. juli 2002 - 20:27 #13
God ide :) http://www.eksperten.dk/spm/201839 Måske er opbakningen noget større nu ;)
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. juli 2002 - 20:28 #14
mandator >> det er imorgen :)) 3½ time inde i lørdag
Avatar billede Noone Nybegynder
26. juli 2002 - 20:34 #15
Fed ide, selv om jeg ikke ville benytte muligheden for et billede. Og hvis det blev en pro feature ville det nok få mange til at overveje at betale et pro medlemsskab. (Dog ikke mig)
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. juli 2002 - 20:39 #16
oss mig ;)
Avatar billede gryn Nybegynder
26. juli 2002 - 20:42 #17
Jeg kan også lide ideen. Dog synes jeg ikke det skal være en pro-feature. Det er jo ikke et større problem, end at man selv kan lave et sådan sted.
Avatar billede zarthax Nybegynder
26. juli 2002 - 20:44 #18
Min mening med ideén er ikke at gøre det til noget specielt, det er op til Admins, men derimod at rette op på det der er gået tabt på FotX´s lukning.

Glad for opbakningen :)

/mandator/
Avatar billede resten Nybegynder
26. juli 2002 - 23:21 #19
Jeg tror at der kommer noget af samme stil på eksperten.dk :-)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 12:44 #20
Ja, fotx mangler. Det er lidt ærgeligt at den er blevet lukket.
Hvis det kommer her på eksperten - er det en skam, at man SKAL være ePro member. Hmmm, så kommer der jo ikke nær så mange profiler osv. Det var det der var sejt ved fotx.

Hvorfor *undskyld* FANDEN er der ikke nogen der går igang med at lave en ny fotx ???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2002 - 13:05 #21
Det kunne da netop være en god ting, at det blev en service kun for Pro medlemmer... det kunne jo måske være medvirkende til at motivere flere til at støtte dette herlige forum med en lille skilling :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 13:10 #22
or not.. :)
Avatar billede prodic Mester
27. juli 2002 - 13:37 #23
Selve ideen bag FOTX var ganske god, men kun i kraft af at det var en selvstændig del og ikke direkte en del af Eksperten.dk
At implementere det som en del af det "normale" E. ville i mine øjne være endnu et hak nedaf på barometret over seriøsiten.
Enkelte funktioner kunne man godt ønske sig på ens mini-site - men en direkte kopi af FOTX ville ikke være ønskeligt hvis du spørger mig. :)
Hvis det blev en del af PRO-abonomentet så ville det heller ikke få mig til at betale. Det ene og alene af, at jeg ikke kan se grund til at betale og samtidigt have mulighed for at se billeder. I mine øjne er det støj som man som PRO-bruger betaler for at slippe for.

Just my dimebag!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2002 - 14:58 #24
prodic, det kan du egentlig godt have ret i. Dog kunne lidt flere "standardoplysninger" være gode på ens brugerside. Det ville være ok at man i en formular kunne oprette kontaktoplysninger mv. HVIS man var interesseret i at E's brugere skulle kunne komme i kontakt med én. Men en komplet FOTX klon ville nok være i overkanten.
Avatar billede gryn Nybegynder
27. juli 2002 - 16:47 #25
Hvis ikke det var fordi jeg havde så travlt for tiden, så var jeg den første til at lave en ny FOTX.
Der er mange herinde, der er meget bedre til webprogrammering end jeg er, så de kunne jo brygge to kander kaffe, og tage udfordringen op :-)

Note: ePro er med til at gøre nettet til det, vi er mange, der frygter... At nettet ikke længere er gratis. Derfor bør man (synes jeg) arbejde imod, at alle de nye funktioner kuner tilgængelige for Pro-brugere.
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. juli 2002 - 17:25 #26
gryn >> money makes the world go around ... du går vel heller ikke på arbejde uden at ville have lidt løn den anden vej ?
Avatar billede cms Nybegynder
27. juli 2002 - 18:09 #27
ljweb >> uhmm Cabaret =)

"Though somewhere in this favored land, the sun is shining bright, the band is playing somewhere, and somewhere hearts are light, and somewhere men are laughing and somewhere children shout.  But there is no joy in Mudville: mighty Casey has struck out."
Avatar billede gryn Nybegynder
27. juli 2002 - 20:28 #28
... but it often makes it flat.

ljweb -> Det bedste ville være, hvis alle gik på arbejde og betalte til en fælles pulje, som så derefter blev delt ud.

Hvis alle folk lavede deres internetservices gratis, så ville der ikke være alt det bøvl med, at vi skulle betale til hinanden på kryds og tværs. I sidste ende ville det gå lige op.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. juli 2002 - 20:33 #29
...det hedder jo kommunisme...
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. juli 2002 - 20:34 #30
gryn >> Skulle du ikke flytte østpå ? lyder som det ville passe godt i mentaliteten.

Jeg ved sgu ikke - jeg kan nu godt lide at tjene egne penge. Indtægt efter fortjeneste, nogle vil mere end andre. Men nu må vi se, "Danmark" mener at jeg som udenlandsdansker skal betale til jeres pulje uden at få noget den anden vej, så begynder det jo at blive rigtigt spændende. Specielt for en lang række samfundsnassere der vil igennem systemet på en fribillet.
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. juli 2002 - 20:36 #31
metal >> :) right on
Avatar billede gryn Nybegynder
27. juli 2002 - 21:00 #32
ljweb -> jeg er godt klar over, at det jo ikke rigtigt fungere i virkeligheden. Det er mennesker for egoistiske til... Det er også derfor jeg mener, at internettet kunne være stedet for den slags :-)

/gryn
(kommunist... det lyder OK)
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. juli 2002 - 21:05 #33
Bevæger mig ind på farlig grund her - men Internet er ikke så dælens forskellig fra virkeligheden - enig, mange opfører sig virkeligsfjerne på Internet fordi de kan beskytte sig bag en skærm, men det ændrer ikke meget.

Skulle man lave én "internet skattepulje" vil jeg gerne sidde i den kommite der uddeler pengene. *rafle* *rafle* nej, iår fik Jubii desværre ingen penge, Gittes standhaftige hofteholdere, hmm, de får .... :)
Avatar billede leif Seniormester
27. juli 2002 - 22:23 #34
Er der nogen der ved hvorfor fotx.net ip'en blev ban af exp.dk ???
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 22:29 #35
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2002 - 23:24 #36
Jeg tror nu lige så godt man kan vende sig til tanken om at internet bliver mere og mere kommercialiseret. Og det er da for mit vedkommende fint nok. Jeg har intet imod at betale for de ydelser jeg vil benytte mig af. Specielt makrobetaling vinder mere og mere frem. En betalingsform jeg faktisk synes ville passe rigtig godt ind i Ekspertens koncept. Dog en tanke specielt mange danskere skal vende sig til.

Udvikling på Eksperten vil primært ske for pro brugere. Alt andet ville jo være tåbeligt. Eksperten ER en forretning (i det mindste for Admin). Det er da ganske god og fornuftig forretning at tilbyde en "vingestækket" ydelse gratis... for lige at vække appetitten, og så gemme guldkornene til man vælger at betale. :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
28. juli 2002 - 09:46 #37
Okay, dette indlæg har vist taget en heftig drejning.....
Jeg kan godt se problemet med de mange features fra FotX ville blive en stor tand for meget på Eksperten. Jeg mener endda at en oprettelse af et "nyt" FotX ville være at foretrække, men dette skulle ske med admins godkendelse og medvirken, således at en sådan situation ikke kunne forekomme. og for at forhindre at sitet bliver bannet, kunne man lade folk fra E lave den. ikke én person, men flere. Dette spreder ansvaret og isolerer de fejl der kunne opstå til den enkelte programmør eller designer. En "moral-regelbog" kunne måske sse være på sin plads..... "hvad må man ikke og hvad bør man ikke må..."

At internettet i Danske øjne er ved at blive til det største reklamemarked i landet, er der ingen tvivl om, da nettet en kæmpe ressource der slet ikke bliver udnyttet 100%.
Se blot alle de sider der ligger under ordet "reklame" på google.com. Der er ikke nogen orden i de resultater der kommer overhovedet. der er ingen systematik i det resultat man får samt indholdet af de links man klikker på.

At gøre alting "gratis" på internetet, vil medføre en helt anden form for brugerbetaling i form af medlemskaber og den slags. Reklamer på nettet manifesterer sig i form af noget vi alle hader... bannere. Hvad gør man for at holde bannerne væk? man indfører en masse gratis sider, der løber rundt via de bannere. Derefter laver man en særlig "adgang" for personer der er villige til at betale for ikke at se de bannere, der ellers driver værket. Dermed har sitets ejer ingn tab.

/mandator/
Avatar billede gryn Nybegynder
28. juli 2002 - 13:33 #38
Jeg skal ikke blande mig i, hvad i har lyst til at bruge jeres penge på. Jeg synes bare, det er ergeligt, hvis alle nye funktioner på eksperten bliver for Pro-brugerne.
Avatar billede zarthax Nybegynder
28. juli 2002 - 13:50 #39
-->gryn
Jeg kan godt følge dig, men du må også kunne se det fra "vores" synspunkt. For at Admins kan drive steddet her, er de nød til at have bannere kørende i tide og utide. Hvis ikke man kan lide dette, har man mulighed for at "købe" sig fri for dem, således at den indtægt de har fra bannerne, bliver dækket af medlemsprisen. Hvis man skal se helt reelt på det får du som gratis bruger (forkert ord, jeg ved det) en pæn del alligevel;
Deres maskiner kører på strøm, det giver en elregning. Tiden de bruger på at rette til, som de kunne bruge andre steder for at tjene penge. Indkøb og vedligeholdelse af EDBudstyr til gavn for os brugere. Administrering af Eksperten og brugerne. Alt dette tilsammen giver en ret stor udgift der kun kan ende med røde tal, hvis ikke der er en eller anden form for indtægt.

Jeg vil ikke se på reklamerne, så jeg betalte for dem isteddet, og valgte ikke at se dem mere. Der er brugere her, som kun vil lave ballade, dem gider jeg heller ikke se på, osv. Dette er ekstra udgifter for Admins at indføre disse ting, da det kræver HDD plads med mere. Håber du forstår Ekspertens brugerbetalings grundlag nu. :)

/mandator/
Avatar billede gryn Nybegynder
28. juli 2002 - 15:19 #40
Jeg forstår det skam godt... Hvis det så bare var bannerne man slap for ved at betale. Der er jo også tale om en masse funktioner.

Det ville være federe, hvis der bare var en konto, man kunne betale til, hvis man havde lyst. Det kunne jeg godt finde på.
Avatar billede Noone Nybegynder
28. juli 2002 - 15:28 #41
Det var faktisk tidligere muligt at give donationer til eksperten.dk via pay pal, men det ser ud til, at denne mulighed er fjernet.
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. august 2002 - 19:30 #42
Jeg synes personligt det ville være ærgerligt hvis alting blev for "pro-medlemmer" da det til sidst bliver "kedeligt" kun at være normalt medlem! Sådan en MINI funktion som at man kan indsætte et billede, ville da være det mest enkle - der findes endda færdige kodninger i både asp, php samt meget andet til gratis brug! Ellers får I min fulde opbakning!

Mvh. Michael / http://www.fugleonline.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. august 2002 - 15:18 #43
Meningen er jo netop at det skal være "sjovere" at være pro medlem... derfor sker nyudvikling primært på "Pro" området... :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. august 2002 - 21:40 #44
Måske man netop IKKE skulle smide DEN funktion over i pro-området...
Der KAN også blive for lidt af det sjove tilbage til de alm. brugere :)
Avatar billede Noone Nybegynder
04. august 2002 - 21:45 #45
Og hvis der ikke er noget sjov for alm. brugere, så gidder de ikke komme her, og de har heller ikke lyst til at henvise andre her til, og eksperten ender som en spøgelses by...

(Worst case scenario)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. august 2002 - 22:03 #46
Jeg tvivler... Eksperten får jo allerede idag masser af nye "medlemmer". Som jeg ser det, skal det ikke være hat og blå briller, der tiltrækker nye brugere. Nye brugere skal komme her, for at give og modtage hjælp. Altså som det er i dag. :)
Avatar billede Noone Nybegynder
05. august 2002 - 01:00 #47
Problemet med at tage nogle af de gamle FOTX features, og tilføje til Pro brugere er det samme som diskutionen med at markere pro brugere. (http://www.eksperten.dk/spm/239724) Ved at give pro brugere nogle features der gør det synligt at de er pro brugere får man en uheldig klasse opdeling.

Jeg ved ikke hvorvidt det er blevet sådan, men der var også tale om at lave en bedre search engine kun til pro brugere. Hvis ikke jeg tager meget fejl, så er de fleste pro brugere brugere der hjælper mere end de søger hjælp, og derfor ikke folk der har brug for denne mulighed.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
22. september 2002 - 14:32 #48
DER ÅBNET MEGET SNART EN NY FOTX - Under navnet: XpertsXposed.

domæner bliver:
www.XpertsXposed.dk
www.XpertsXposed.net
www.trykfejl.net
og hvis vi får en handlel på plads: www.XX.dk

+ (hvis Erik Jakobsen tillader det) www.FOTX.net og FEJL.com

Vi har designet 95% færdig
Brugersystem 90%
Diverse 60%