Avatar billede kludder Nybegynder
24. juli 2002 - 23:01 Der er 8 kommentarer

Login til rooki

Hejsa jeg vil starte med at sige jeg er total rooki §;). Jeg vil gerne lave en hjemmeside hvor man kan se om man er logget ind (lige som her med login/logud) Man skal kunne se siden selvom man ikke er logget ind (FX uden login kun billeder Med login billeder og email) Jeg skal også selv kunne tilføje nye med brugernavn/password. Hvis det kan lade sig gøre må det gerne være sådan at man se om det er brugernavn eller password der er tastst forkert §:) Da der kommer til at være personlige billeder må sikkerheden gerne være i top (så god den nu kan være her på nettet §:) og de forskelige brugernavne skal have adgang til forskeligt indhold (FX. en til billede og email, en anden til billede, e-mail og tlf nr.) Om det skal være med cooki og data base og hvilke programmer er op til dig, fordi hvad ved en rooki som mig *GG*
Giver MEGET gerne flere point men må ikke §:/
Avatar billede patrick_mn Nybegynder
24. juli 2002 - 23:19 #1
1. Rooki staves Rookie :)
2. Det vil være lidt svært at forklare dig hele PHP "sproget"..

PHP er det server-side script som f.eks kan vise dig om du er logged in og sådan noget..

PHP tager lang tid at lære.. Du skal nok "studere" lidt.. :D

Hvis du ved hvad HTML er??? Så er PHP et sprog på samme måde... bare PHP er server-side og bla bla...

(Dette gælder også ASP som også kan bruges)

Nå, men håber du finder ud af det alligevel

\\PhoeniX

prøv www.postnuke.com som er et "færdigbygget" system der svarer til det du beskriver der..

Men det kræver stadig lidt erfarenhed..
Få evt. hjælp fra en ven der kan lortet :)

Nå, men ses
Avatar billede patrick_mn Nybegynder
24. juli 2002 - 23:20 #2
PHP er det server-side script kan også beskrives som PHP er det server-side language
Avatar billede kludder Nybegynder
24. juli 2002 - 23:31 #3
Cool jeg kigger lige på det link §:)
Avatar billede Noone Nybegynder
25. juli 2002 - 01:56 #4
patrick_mn > Hvor lang tid det tager at lærer PHP kommer an på om man kender til programmering i forvejen, og om man har mod på at lære det. Første gang jeg kiggede på PHP opgav jeg med det samme, men efter jeg først gik igang med det for alvor, tog det kun ca. en uge at lærer det mest grundlæggende, og efter en måned eller to, kunne jeg lave ting med databaser også.

Så det at sige at det tager lang tid er ikke altid helt rigtigt.

Postnuke er vidst en udløber af phpnuke projektet, dog skulle postnuke (I følge udviklerene) være meget bedre, og sikre. Systemet er rigtig godt hvis man vil lave noget der "liger de andres". Jeg har kun erfaring med phpnuke, men der er det et design i stil med diverse CS klan sider, jubii, boomtown etc. hvis man kan lide det, er systemet perfekt, og når man så har lært PHP kan man designe sine egne moduler til det hvis man skulle mangle en feature.
Avatar billede kludder Nybegynder
25. juli 2002 - 11:42 #5
patrick >> Hhhmmm har kigget lidt på det og syntes ikke rigtigt det er til at finde ud af §:( Har læst grundigt på de filer man skal, men jeg vil ikke ligge det ud på serveren før jeg har en hel side klar og på min competer herhjemme sker der ikke så meget når jeg starter newindstall.php

er der ikke nogle der kan hjælpe med nogle simple html sider som jeg kan arbejde videre med, jeg bruger GoLive 6
Avatar billede kludder Nybegynder
25. juli 2002 - 12:10 #6
min udbyder understøtter IKKE PHP §:/
Avatar billede kludder Nybegynder
26. juli 2002 - 09:02 #7
har rodet lidt med det der nuke, har indstaleret en Apace web server Men der sker ikke rigtigt noget når jeg kørre newinstall.php §:(

virker det så skifter jeg bare udbyder §;)
Avatar billede Noone Nybegynder
26. juli 2002 - 15:51 #8
Har du også installeret MySQL?