Avatar billede scripttumpen Nybegynder
23. juli 2002 - 22:33 Der er 3 kommentarer

BIOS UPDATE PA-2013/Award Modular v4.51PG

Muligt at auto-detecte 60GB HDU efter BIOS-upgrade som nedennævnt?

Nuværende data fra BIOS-agent program:

BIOS ID: 2A5LEF09C
BIOS Date: 07/29/98
BIOS Signon: 07/29/1998-VP3-586B--W877-2A5LEF09C-            00
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
Superio: Winbond 877TF (use 87h) rev 0 found at
        port 3F0
Chipset: VIA 82C597 rev 4
OEM Signon: Version 1.13ji11

PA-2013 boardet er udstyret med Authentic AMD:
        AMD-K6 3D processor ifølge egenskaberne
        for denne computer - WINDOWS98.

Nederste venstre hjørne oplysninger på PA-2013:
|E
|P
|Y
|T
|
|2
|p
|e
|
|1
|p
|e
|
|1.13ji11s
|              PA-2013  (På en klods på
|              CS: 15D3  bundkortet ca her)
|____2.0_______________________

Har downloadet ji4333,zip fra fic.tw.com og udpakket følgende:
FLASH713.EXE dateret09-06-99  og
ji4333.bin

SPM1: Vil jeg ved anvendelse af FLASH713.EXE få en sikker BIOS-backup, der kan genindlæses med det samme FLASH713.EXE og dermed være på sikker grund - eller skal et andet flash-program og/eller bin.fil (BIOS-update) anvendes?

SPM2: Vil flash-opdateringen (boot-diskette med FLASH713.EXE samt ji4333,bin) og kommando

a:>: FLASH713.EXE ji4333.bin / cc

give mig (når jeg be'r om det) den nødvendige backup samt opdatere BIOS'en som ønsket klar til den store (60GB) HDU (Seagate/slave) efter restart->BIOS-opsætning->load default->exit med save?

Det er mest genindlæsningen af backup-BIOS, jeg er nervøs for - og dermed risikoen for at stå med en DØD PC!

Alle gode svar og tips er velkomne!
Avatar billede gpa Nybegynder
23. juli 2002 - 22:40 #1
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
24. juli 2002 - 01:06 #2
Tak qpa - men har downloadet og prøvet Seagates DiscWizard samt tilhørende Starter Editor - den sidste med Boot via den opstartsdisxette, de produceres: Programmet giver absolut ingen interaktivitet (svarmulighed) - generer en fejlmeddelelse (kan ikke finde harddisken, måske -som jeg tror- fordi den ikke bliver fundet af BIOS-systemet ved boot) og efterlader blot en d:-RAM-disk
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
24. juli 2002 - 04:25 #3
<Script>
Til qpa: Fandt ud af at grunden til at Seagates Starter Editor ikke kørte var fysisk læsefejl på dicetten (fejludskrifter oven i hinanden). Lavede derfor en ny og braset kørte! Selv om spørgsmålene mest gik på det betimelige i en BIOS-opdatering (dette ville jeg gerne stadig have svar på) så send mig lige (qpa) et svar mere, som jeg kan dele points ud fra! Jeg lukker derefter dette og opretter evt et nyt kun relateret til BIOS-update.
Mvh
<tumpen>