Avatar billede bez Nybegynder
18. juli 2002 - 12:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Glide2x.dll

Jeg har for nylig opgraderet fra win98 til win xp pro.

Når jeg prøver at køre "Lucky Luke On Dalton's Trial" får jeg en meddelelse om at der mangler en Glide2x.dll fil. I spillet kan man vælge Video indstillinger, den står til Hardware 3d.

Jeg har prøvet at downloade filen Glide2x.dll og lægge den i installationsbiblioteket, meddelsen forsvinder så, men når jeg er kommet ind i spillet fryser det alligevel.

Jeg har et Pixelview Riva TNT2 M64 AGP kort og jeg har prøvet at kigge lidt på NVIDIA's side for evt. at finde en opdateret driver. Det eneste jeg kan finde er en detonator driver, men den er vel ikke til TNT2 kort? Og er det overhovedet problemet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2002 - 13:07 #1
Glide er til Voodoo-kort og kan ikke køre på TNT kort - derfor får du fejl - sæt spillet til at køre openGL med detonato driver så burde det virke perfekt.
Avatar billede moebius Nybegynder
18. juli 2002 - 13:25 #2
Problemet er som John_stigers siger.
Glide er kun til Voodoo kort.

Den driver du finder på www.nvidia.com er til dit kort.
Detonator drivere fra nvidia passer til alle grafikkort med en Nvidia GPU!
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2002 - 13:31 #3
MOEBIUS> hmmm... hvorfor laver du det som et svar, når jeg jo lige har skrevet nøjagtigt det du skriver???
Avatar billede moebius Nybegynder
18. juli 2002 - 13:31 #4
Hmm... Det var en fejl... sorry... :|
Avatar billede moebius Nybegynder
18. juli 2002 - 13:32 #5
bez->
Kan du ikke lige afvise mit svar?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2002 - 13:38 #6
moebius> oki :)
Avatar billede bez Nybegynder
18. juli 2002 - 13:49 #7
Afvist
john -> Jeg prøver at installere detonatordriverne iaften..
Avatar billede moebius Nybegynder
18. juli 2002 - 13:58 #8
bez->
Du har højest sandsynligt en detonator driver installerer i forvejen, men det kan jo ikke skade at bruge en nyere. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2002 - 14:04 #9
du kan finde en nyere driver her: http://www.tweakup.dk/download/nvidia.htm
Avatar billede bez Nybegynder
23. juli 2002 - 14:59 #10
Jeg har nu prøvet at downloade og installere den nyeste driver til win xp. Jeg får ikke længere glide2x.dll fejlen, men spillet gider stadig ikke køre.

Jeg vil nu prøve at afinstallere spillet og geninstallere det - håber det virker..
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2002 - 21:15 #11
bez> ok, hvis det ikke virker får du dine point tilbage :)