Avatar billede degn Nybegynder
10. juli 2002 - 17:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQLplus worksheet

Hej

Det nye worksheet der fulgte med Oracle8.1.7.3 (vi kommer fra Oracle 7.3.4) fungerer lidt irreterende. Den deler det hele op på flere linier, så det er umuligt at læse et søge resultat. Det gamle worksheet gav et langt bedre overblik over et søge resultat. Kan det ikke fikses eller bruger i andre værktøjer.....????
Avatar billede kbb2 Nybegynder
10. juli 2002 - 17:28 #1
Om det kan fixes ved jeg ikke, men til dit 2. spørgsmål kan jeg fortælle at der findes et program fra Quest Software, der hedder Toad som "sparker" røv! Tjek det ud her: http://www.quest.com/toad
Avatar billede teepee Nybegynder
10. juli 2002 - 18:55 #2
hvad er et sql*plus worksheet?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
10. juli 2002 - 22:50 #3
Hej Degn,

Prøv at skrive "set linesize 2000" inden du laver din select!

sql*plus worksheet følger med Enterprise manager, og er en
java applet-sql*plus med lidt anderles layout og få andre ændringer....
f.eks. parser den (ligesom toad) løbende, så den kan lave ord den kender om til en anden farve. Select, from etc. vil så blive blå.
Avatar billede kbb2 Nybegynder
11. juli 2002 - 09:47 #4
Et andet tip er at bruge Schema Manageren. Der kan man lave SQL sætninger og få rækkerne returneret i kolonner alla MS-Access. Man kan tillige redigere indholdet af de returnerede rækker.

Et andet værktøj jeg kan anbefale er TOra som kan hentes på: http://www.globecom.se/tora/.
Det er gratis til Linuxplatformen, men Windowsversionen koster penge. Det er et OpenSource projekt.