Avatar billede snigeren Nybegynder
04. juli 2002 - 00:48 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

rendering med raytrace

jeg har lave en fælge i 3D max og har lagt et Brazil rendering raytrace materiale på,... problemet med de raytrace materialer jeg har prøvet at smide på bliver en lille smule gennemsigtige,..
.. hvorfor i alverden gør de det ?

håber nogen kan hjælpe mig.

/Snigeren
Avatar billede eyes Nybegynder
04. juli 2002 - 01:03 #1
har du et billede
Avatar billede snigeren Nybegynder
04. juli 2002 - 01:12 #2
jow men har ikke lige noget sted at uploade det =|
snigeren@mail1.stofanet.dk
send din mail hertil

/Snigeren
Avatar billede eyes Nybegynder
04. juli 2002 - 11:56 #3
Sejt hjul du har fået lavet
jeg smider det lige op på www.eye-web.dk/root/hjul.htm
så andre kan se det.

Håber det er op ? ellers skriv en mail

Jeg forudsætter at du har en opacitet på 100%
Har du prøvet at lege lidt med lyset evt med mange lyskilder ?
eller kigge på opsætningen af Brazil.

kig ellers på www.3dmaxer.dk

Lidt links om brazil
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/xyz/links/tutorials/brazil.htm
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/xyz/links/tutorials/brazil_setup.htm

Lidt om lys
http://www.nawyecky.com/tuts/tut-gi.htm

Jeg ved ikke om dette hjælper ?

Hvis du ikke får et ordenligt svar her kan jeg anbefale at poste det på 3dmaxer.dk
der er bedre chance tror jeg.
Avatar billede snigeren Nybegynder
04. juli 2002 - 13:45 #4
hmmm det hjælper nok ikke det store, jeg tror jeg vil smide et spørgsmål op på 3Dmaxer.

men tak for hjælpen anyways,... bare lige for en go ordensskyld skal det billede af hjulet helst ikke ligge officielt, jeg smidder det jo selv op på min egen side når jeg lige får mit webhotel =)

/Snigeren
Avatar billede zerohero Nybegynder
05. juli 2002 - 01:06 #5
Jeg tror ikke den er gennemsigtigt, men det kan måske snyde lidt at den raytracer baggrunds farven, så det ser ud som om den er gennemsigtig... Prøv eventuelt at sætte en kasse bag din fælge så du helt sikkert kan se om den virklig er gennemsigtigt... Det er forøvrigt et meget godt billede :-)) keep up the good work!!!

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
05. juli 2002 - 01:07 #6
...forresten hvad er de små grønne dimser? :-))
Avatar billede snigeren Nybegynder
05. juli 2002 - 03:36 #7
prøv at se på de 5 huller jeg har boret i hjulkapslen,.. der kan man se at kanten er gennemsigtig... og de grønne dimser er bare til at grave flere huller =)
dem kan man også se igennem de går et stykke ind i meshen og det er dem der bøjer(refracter) ud mod siderne.

Jeg får snart min side op at køre så kan man se lidt mere af hvad jeg har lavet =)

/Snigeren
Avatar billede zerohero Nybegynder
05. juli 2002 - 12:33 #8
Bruger du Boolean til at "grave" huller med?
Avatar billede snigeren Nybegynder
05. juli 2002 - 21:09 #9
ye,.. har du andre gode metoder ?

jeg vil meget gerne høre om andre muligheder, hvis der er andre.

/Snigeren
Avatar billede snigeren Nybegynder
08. juli 2002 - 13:17 #10
ey zerohero, nogen bestemt grund til at du stillede spørgsmålet med boolean ?

jeg vil meget gerne høre om bedre metoder til at "grave" huller med.

/Snigeren
Avatar billede eyes Nybegynder
08. juli 2002 - 22:52 #11
jeg kender ikke andre muligheder, så skulle du modullere det manuelt, men det tager for lang tid.
Avatar billede eyes Nybegynder
08. juli 2002 - 22:52 #12
jeg skal nok fjerne billedet nu, hvor du skriver det
Avatar billede snigeren Nybegynder
08. juli 2002 - 23:46 #13
hehe det var ikke noget alvorligt ment, det var jo alligevel ikk færdig =)
men jeg har i øvrigt fundet ud af, hvordan man laver ordentlig raytrace nu,.. en af mine kammerater havde løsningen,.. så nu ser det rigtig godt ud =D

jeg smidder lige en url herind når min side kommer op at køre.

/Snigeren