Avatar billede blueyed1 Nybegynder
16. august 2000 - 08:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win98 Lukker ikke, men genstarter. Registeringsdatabase expert søges !

WinBoost 2000 Gold Ed. har har lavet ged i min Win98SE (tror jeg nok).

For at løse nogle andre problemer blev jeg træt af de indstillinger WinBoost havde lavet og programmet om at rette alt tilbage til \"standart\".

Efter at jeg har gjort det kan Win98SE ikke lukke og slukke min PC mere (Compaq Presario 7950). Heldigvis havde jeg exporteret min registeringsdatabase inde da. Og hvis hvis jeg genindlæser min backup, kan Win98Se godt slukke og lukke. Så det er givetvis et registeringsdatabase problem.

Er det nogle der ved hvor man evt. kan rette denne fejl i Reg.Databasen ???

>Blueyed1
Avatar billede sjensen Nybegynder
16. august 2000 - 12:58 #1
Du skal lede efter en registreringsnøgle der hedder \"PowerdownAfterShutdown\" og den skal stå til 1 (det er en string var).

På min NT maskine ligger den her:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon

så mon ikke det er det samme med Win98SE ?

Avatar billede burningice Nybegynder
16. august 2000 - 13:39 #2
bortset fra at den hedder windows istedet for windows nt ;)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
16. august 2000 - 22:48 #3
Har ledt&søgt men den nøgle findes ikke i min reg. database (den der virkede).

Jeg har løst problemet ved at få WinBoost til rette alt til Default. Så virker WIN98SE ingen \"PowerdownAfterShutdown\" i databasen dog.

Jeg kan ikke finde en andre nøgler der evt. kan være den skyldige. Men efter at have sat alt til default og exporteret reg. database, har jeg opsat WinBoost til det ønskede, og flettet den \"default gemte reg. database ind i WinBoost-databasen\". Så virkede det... Men det tog SQ sin tid...

Men det var godt bud... TAK !
Avatar billede manicure Nybegynder
19. august 2000 - 20:48 #4
Compaq stinker!!! :o) ny puter<----- ;o)
Avatar billede sjensen Nybegynder
20. august 2000 - 08:56 #5
Hvis den ikke findes opretter du den bare. Princippet med registreringsnøgler er i vid udstrækning at hvis de ikke findes, forudsættes en default værdi, og den kan kun ændres ved at oprette nøglen.

Men hvis du har fået det til at virke med winboost nu, så.....
Avatar billede th Nybegynder
22. august 2000 - 21:17 #6
vælg kør i menuen start, og skriv msconfig. Kig under avanceret, om der er noget der hedder \"Deaktiver hurtig lukning af computeren\". Hvis der er det, så sørg for at det er slået til. Hvis den allerede står til deaktiveret, så prøv først at sætte den til aktiveret, og genstarte maskinen. Derefter sætter du den til deaktiveret igen og genstarter. Det sker nemlig at msconfig ikke kan finde ud af om noget er slået til eller fra, når der har været andre programmer indblandet.
Avatar billede th Nybegynder
22. august 2000 - 21:19 #7
det er ikke altid at denne mulighed findes i msconfig, men prøv aligevel. Hvis ikke muligheden er der, så prøv at geninstalerer winboost, og se om det kan ændres derfra.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
23. august 2000 - 09:49 #8
Endnu en gang tak ...

TH.. \"Deaktiver hurtig lukning af computeren\" findes ikke i advanceret under MS-config.. men jeg har løst problemet anyway.. så tak

Blueyed1
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
23. august 2000 - 09:49 #9
Endnu en gang tak ...

TH.. \"Deaktiver hurtig lukning af computeren\" findes ikke i advanceret under MS-config.. men jeg har løst problemet anyway.. så tak

Blueyed1