Avatar billede charley78 Novice
28. juni 2002 - 19:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mund-animering

Kan nogen hjælpe mig med hvor jeg finder en egnet mund bevægelses tutorial. jeg kender ikke princippet, men ved bare at der skulle findes noget "derude" som handler om at give munden vokaler at synge på.
Gode forklaringer, evt. overordnet forklaring på hvad princippet er og evt. god dansk tutorial giver gode points.
På forhånd tak!
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. juni 2002 - 21:21 #1
Hvilket program bruger du?
Har du set Poser 4 - den har alle vokalerne lagt ind som standard, som man så kan få "inspiration" fra!. Desuden findes der en masser plug-ins til blant andet Maya, LightWave, SoftImage og 3D Studio Max, der automatisk kan ændre mundes form på en model efter eksempelvis Audio-lyde!

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. juni 2002 - 21:23 #2
ellers kig eventuelt på...

www.3dmaxer.dk

det kan være du er heldig at finde en dansk tutorial der omhandler emnet!
Avatar billede charley78 Novice
29. juni 2002 - 00:24 #3
Tak for svar. Du kender vel ikke også mewd det samme til en egnet tutorial når det nu gælder 3D-studio max og drejer sig om vokalerne - og princippet.. jeg gætter på noget med at man former alle vokalerne og "døber" (programmerer/scripter???) disse gestikulationer noget bestemt, som man så kan hente frem, når stemme bliver lagt på!?!
Avatar billede charley78 Novice
29. juni 2002 - 00:27 #4
- jeg har desværre slet ikke stiftet bekendtskab med nogen af de andre 3D programmer, men det kunne jo være det var forsøget værd.
Ved du om man kan importere eller merge imellem dem? - Det er måske det du kaldte "inspiration"?