Avatar billede keldmariane Nybegynder
13. august 2000 - 20:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Printerdriver til Oki OL 400W Windows 98 2.ed.

Har anskaffet en ny PC, Amitec 426 og kan ikke få printeren til at fungere, selv med den nyeste driver fra oki; hentet fra nettet på okis hjemme side.
Avatar billede manon Nybegynder
13. august 2000 - 20:52 #1

Operating System :
File Info: OL400w
Install Instructions

Click on link to Download.
Windows 3.1
Extract each disk to a directory and run SETUP.EXE on DISK1 . DISK1.EXE DISK2.EXE
Windows 95  N/A  N/A
Windows 98  N/A  N/A
Windows NT 3.51    N/A  N/A
Windows NT 4.0    N/A  N/A
Apple Mac.    N/A N/A

Fundet på http://www.okieurope.com/pages/drivers_fr.htm

Ser ikke ud til at der er nogen, men leder fortsat :-)
Avatar billede manon Nybegynder
13. august 2000 - 21:02 #2
Ellers prøv her :http://www.oki.co.uk/driverindex.html

Hvis ikke det hjælpe, så skriv til deres support afd. :-)
Avatar billede manon Nybegynder
13. august 2000 - 21:05 #3
Måske kan denne fil hjælpe dig ? http://www.okieurope.co.uk/drivers/ACPI/ACPIPatch.htm
Avatar billede manon Nybegynder
13. august 2000 - 21:10 #4
FUNDET.................! *S*

Jeg vil ikke garantere noget, men jeg tror der er disse 2 .zip filer du har brug for :-)

http://www.mirror.ac.uk/sites/ftp.viglen.co.uk/FILES/PRINTERS/OKI/?extract=true
Avatar billede keldmariane Nybegynder
16. september 2000 - 22:14 #5
Denne gang lykkedes det at komme til den rigtige side. Efter at have prøvet alle ovenstående muligheder, fik jeg gang i dyret men den tændte og slukkede pludseligt. printeren er nu sat igang hos en ven med Win.95 uden problemer. En efterfølgene forskning, hos en bekendt som arbejder med software og en kollega som tidligere har hørt om problemet gav resultatet, HPII driver skal anvendes. Sådan er det tit (du kunne bare have spurgt noget før). Men tak for hjælpen det er dejligt der er nogen med initiativ.
Hilsen keldmariane.
Avatar billede keldmariane Nybegynder
16. oktober 2000 - 20:53 #6
Som nævnt tidligere, lykkedes det ikke at få gang i printeren v.h.a. win. 98, men den er igang nu ved brug af printerdriver, HP2 series, indbygget i Win.98. og omstilling af LPT.port,i BIOS. Det er gjort af den nye ejers ven.
MVH
Keld
Avatar billede keldmariane Nybegynder
16. oktober 2000 - 20:58 #7
Som tidligere nævnt, lykkedes det mig ikke at få gang i printeren, men den ny ejer har fået den til at køre v.h.a. HP2 series driver ( indbygget i Win 98 ) samt omstilling af Lpt port i BIOS.
M.v.h. Keld
Avatar billede manon Nybegynder
16. oktober 2000 - 21:31 #8
ja - jeg håber du har fundet ud af det.

Så nu er spm. om du så selv vil tage dine point tilbage eller ??? *GGG*

Anyway - du er nød til at lukke det :-)
Avatar billede keldmariane Nybegynder
17. februar 2001 - 12:14 #9
Det er dejligt med så mage svar, men det er ikke rart at man hele tiden skal mindes om at man har haft et problen så vil i venligst fjerne spørgsmålet fra min adresse, da problemet erløst for længe siden.
Avatar billede manon Nybegynder
18. marts 2001 - 11:27 #10
SKAL SPM. IKKE LUKKES ? :-)
Avatar billede keldmariane Nybegynder
21. maj 2001 - 20:33 #11
Til eksperten. vil en behjælpsom person sørge for at få lukket dette spørgsmål da jeg nu har accepteret dette ca 15. gange, og da det ikke er relevandt for mig længere. på forhånd tak
mvh Keldmariane.
Avatar billede keldmariane Nybegynder
24. september 2001 - 20:51 #12
Nu er jeg snart træt af at acceptere dette svar.
Mvh
Keldmariane
Avatar billede manon Nybegynder
26. september 2001 - 10:14 #13
hmmm...lyder da underligt keldmarianne - prøv at skrive til info@eksperten.dk og henvis til dette spm her - måske kan det hjælpe.