Avatar billede charley78 Novice
27. juni 2002 - 10:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

relaxe!?

jeg så kort forleden en anden benytte en funktion, der vistnok hedder relaxe. Jeg skal "relaxe" et ansigt, der indtil videre kun er modelleret helt manuelt. Der er nogle dele af overfladen, der kunne trænge til lidt større ensartethed, og det ville lette processen en hel del hvis der findes en funktion i 3D studio max til formålet.

Mvh C
Avatar billede nicofrench Nybegynder
27. juni 2002 - 11:05 #1
der er ne modify'er som hedder relax i Max...(det rimer, men det skal du ikke tage dig af)

du finder den i modify tabben i højre side, tab nr 2..
Avatar billede nicofrench Nybegynder
27. juni 2002 - 11:12 #2
- du finder den under Object-Space Modifiers, der hvor jeg forklarede....
Avatar billede charley78 Novice
27. juni 2002 - 11:24 #3
ok, tak!
Hvad ville du så vælge at relaxe på, når det er et ansigt. Vertexer, faces, eller..?
Avatar billede nicofrench Nybegynder
27. juni 2002 - 11:29 #4
det er forskelligt... alt efer hvordan din models beskaffenhed er..
jeg bruger dog aldrig denne modidier...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
27. juni 2002 - 11:30 #5
prøv at se hvad, der er pænest...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
27. juni 2002 - 11:30 #6
og der skulle selvfølgelig have stået : jeg bruger aldrig denne modifier...
Avatar billede charley78 Novice
27. juni 2002 - 18:46 #7
ok, tak for hjælpen... øver mig frem ;o)
Avatar billede nicofrench Nybegynder
27. juni 2002 - 19:52 #8
prøv at modelere dig ud af problemet, det giver altid de bedste resultater... syntes jeg...
du skulle også overveje en modellerings metode som hedder Patch-modelling... det er en ret blær-præget metode...
Avatar billede charley78 Novice
27. juni 2002 - 20:28 #9
hej igen Nico,

dit firma ser interessant ud, hvor ligger det henne - København?

Er det dig der har modelleret ansigtet af manden, der ligger på 3D intro siden? Er det i så fald en mand du med vilje lader stå med få segmenter der ikke ser smooth'et ud?

- "blær-præget metode"! - det lyder godt ;o) Men jeg ved ikke rigtigt hvad man kalder tingene. Patch - er det ikke noget med en masse segmenter - tungt stuff?
Kan man i øvrigt foretage sig noget i 3D-studio max uden at man kalder det at modellere?
Hvad er man fx i gang med når man benytter en relax?
Avatar billede charley78 Novice
27. juni 2002 - 20:30 #10
... manden er flot - naturligvis - som han er :o)
Avatar billede charley78 Novice
27. juni 2002 - 20:31 #11
netop sådan!
Avatar billede nicofrench Nybegynder
27. juni 2002 - 21:56 #12
den man du refferer til på mit firmas side er patch modelleret, det er til en lille film som hedder "Breathing Oxygene"
-ja det er mig som har lavet ham... det er faktisk min første patch model... jeg lavede den efter en toturial...(kan ikke huske hvor den kom fra)... ja det er med vilje at han ser såddan ud... det er såddan ser hele filmens univers ud...

Nicomatics IMG ligger på Åboulevarden nr. 40, 1.sal i kbh. Nørrebro/Frb...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
27. juni 2002 - 22:00 #13
lige en ting... ang vores hjemmeside... tag dig ikke af den, vi er ved at lave den, og har haft en del problemer pga vores host firma DHT, de kludrer i det konstant, så scripts og databaser forsvinder...
men efter sommerferien bliver vi nok hostet på egen server.. så skulle det blive en del bedre...