Avatar billede medusa Nybegynder
26. juni 2002 - 11:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Subscript out of range (ASAP)

På et dokument har jeg et felt som indeholder en tekstliste:
felt(0) = "0"
felt(1) = "0"
felt(2) = "0"

Dette er hvad jeg ser når jeg tager dokumentegenskaber. Når jeg så vil hente feltværdien for index/subscript nr 2, får jeg fejlen Subscript out of range. Når jeg spøger på Ubound på feltet får jeg: 0.

I et tilsvarende felt har jeg værdierne:
felt(0) = "0,00"
felt(1) = "0,00"
felt(2) = "0,00"
og her er der ikke noget problem.

Er der nogen som har en god forklaring ???
Avatar billede medusa Nybegynder
26. juni 2002 - 11:49 #1
ps: Jeg bruger getitemvalue
Avatar billede medusa Nybegynder
26. juni 2002 - 15:10 #2
Har fundet en løsning
Avatar billede medusa Nybegynder
26. juni 2002 - 15:10 #3
.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
30. juni 2002 - 21:16 #4
Og hvad var så løsningen....?
Avatar billede medusa Nybegynder
01. juli 2002 - 08:33 #5
Først gav en klog mand (..hmm ?! *s*) en lang forklaring om hvordan Notes Items virker. Derefter forsøgte jeg at gendanne fejlen, men det ikke var muligt, jeg fik kun: felt(0) = ""  etc. Jeg lavede derefter en lidt quick & dirty løsning ved at sætte decimaler på, da jeg vidste at der ikke var noget problem med felt(0) = "0,00".

Jeg er derfor overbevist om at mit problem udsprang af fejldata. Det sker jo i Notes.