Avatar billede wolker Nybegynder
17. juni 2002 - 22:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oracle licens

Hej
Jeg arbejder i et firma hvor vi udvikler software til ca. 2200 bruger spredt over hele Danmark samt Norge og Sverige.
Softwaren er udviklet i Delphi, og databasen er Paradox.
Delphi er et udmærket værktøj, men Paradox er alt for ustabil, så derfor har jeg overvejet at skifte til Oracle (her kan jeg lige nævne at vi kun er 2 udvikler i firmaet og at vi har det fulde ansvar for teknologien i programmet og at vi begge har en del års erfaring med Oracle).
Mit spørgsmål er så hvad koster en Oracle-licens ca. pr bruger, jeg er godt klar over at det ikke er billigt, men hvad snakker vi ca. om, er det 500 til 1000 kr, eller er det mere.

Jeg ved godt at jeg selvfølgelig bare kan ringe til Oracle, men jeg vil gerne lige have en ide om hvad det vil koste inden, da jeg også ved at man kan opnå en del rabat med så mange bruger
Avatar billede hansk Nybegynder
17. juni 2002 - 22:17 #1
En oracle db licens koster ca. 2.500,- dkr pr navngivet bruger.
Avatar billede wolker Nybegynder
17. juni 2002 - 22:29 #2
Ved hvor mange bruger koster det 2500,-, eller mener du at det er uanset 1 eller flere tusind bruger. Hvis det er det sidste, så tror jeg ikke helt på det, for da jeg arbejdede med Oracle for nogle år siden var der stor forskel på prisen hvis det kun var en bruger kontra 2000 bruger, men jeg kan bare ikke huske hvad prisen var da jeg ikke havde med den afdeling at gøre.
Avatar billede hansk Nybegynder
17. juni 2002 - 22:38 #3
Nej, de 2.500 er pr navngivet bruger. Dvs hvis du har en oracle kørende på en server og der er fem brugere som er koblet op derpå koster det ca. 12.500.
Hvis der er koblet 10 navngivne brugere op koster det 25.000 osv.
Avatar billede wolker Nybegynder
17. juni 2002 - 23:27 #4
Ok, det er nok mig der ikke har formuleret spørgsmålet rigtig, men det drejer sig ikke om en eller flere Oracle-server , nej det er 2200 enkelt-bruger database jeg snakker om (personal oracle evt. Lite version).

Inden du svarer at det vil være over-kill at bruge Oracle og at det er for besværlig at installere via. cd hos den enkelte bruger, vil jeg lige sige at det har jeg stor erfaring med at gøre, da jeg personlig har stået for at udvikle installations-program m.m. i det firma hvor jeg før arbejdede med Oracle (det var et mindre regnskabsprogram beregnet både til enkelte bruge og flere-bruger (flere-bruger systemer blev dog ikke installeret via nævnte cd, her sendte vi en teknikker))
Avatar billede hansk Nybegynder
17. juni 2002 - 23:39 #5
Jeg har ikke hørt at oracle sælger små light versioner. Man kan købe server licenser, men det er jo ikke det du snakker om. Så findes der enkelt bruger licenser, hvilket er hvad jeg har skrevet om.
Hvis du har 2.200 små enkelt bruger databaser, kan jeg da godt se at det bliver dyrt, og det kan da være man kan forhandle sig til en anderledes pris. Jeg har blot ikke set dette i oracle's officielle prisliste, og så er der vel ikke andet at gøre end at rette henvendelse til dem.
Avatar billede wolker Nybegynder
18. juni 2002 - 00:53 #6
Kender du ikk Oracle Lite, nå men never mind, du får pointene, da du er den eneste der har svaret.

Jeg ringer til Oracle.
Avatar billede mick Nybegynder
16. juli 2002 - 09:52 #7
wolker> Er lidt interessert i dette, da vi overvejer en tilsvarende løsning. Kan du sige lidt om hvilken pris i måtte betale pr. licens?
Avatar billede wolker Nybegynder
19. juli 2002 - 02:15 #8
Hej
Prisen er ikke endelig aftalt, men jeg har ringet og snakket med Oracle og skal have et møde med Dem først i august.

De fortalte mig at prisen pr. licens vil ligge et sted mellem 5 og 10% af vores salgspris afhængig af type og antal dvs. hvor mange flerebruger/personal licenser.

Så dvs. at hvis softwaren koster 5000, skal Oracle have 250 - 500 kr for licensen. Det lyder jo umiddelbart ikke så slemt, men ganget med 2200 er det jo meget, så jeg er spænd på hvad Oracle vil tilbyde til mødet.