Avatar billede styled.dk Nybegynder
14. juni 2002 - 14:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Logo - er det muligt ?? ?

Hej Eksperter!

Når jeg nu har lavet mit logo i photoshop er der så nogen som helst mulighed for at impotere det til et 3d program og så give det noget dybde ?

-Jonas
Avatar billede styled.dk Nybegynder
14. juni 2002 - 14:40 #1
I såfald hvilket program er det muligt med ?
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
14. juni 2002 - 14:47 #2
følger lige, lyder spændende
Avatar billede styled.dk Nybegynder
14. juni 2002 - 14:51 #3
Det er bare helt ok, jeg tænkte på...det må vel være muligt hvis logoet et transperant at så få et 3d program til at lægge flere lag oven på hinanden og så lave det om til et samlet logo eller noget i den stil....
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. juni 2002 - 15:11 #4
Du kan selvfølig lave "dybde" i PhotoShop, ved at give skygge på din logo, men det er nok ikke det du mener!
Ja, du kan bruge eksempelvis anvende 3D Studio Max og bruge den funktion der hedder "Displacement"! Den laver et 3D mesh (dybde) ud af et 2D billede. Det den egentligt gør er at "analysere" alle dine pixels i det billede og laver så dybde ud fra RGB værdierne. Lad os for eksempel sige at billede er sort/hvidt, så lader den alle de sorte farver få mest dybde og de hvide mindst, og alle grå-farverne imellem derefter!

Der findes også 3D programmere, der er udviklet til at simulere et helt modelleret 3D Mesh ud fra et 2D billede - men det er nok lige at gå lovligt meget op i det, i din situation :-))

ZeroHero
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. juni 2002 - 15:15 #5
Det kan du godt. Men det bliver flottere, hvis du laver det i Illustrator.
Photoshop anvendes primært til at lave textures til et 3D program.

/per
Avatar billede styled.dk Nybegynder
14. juni 2002 - 15:17 #6
zerohero > Jammen den proces du beskriver der lyder da som det jeg har brug for. Hvis jeg lige smider 200 points ud af hatten og ligger mit logo op som transperant gider du så gøre et forsøg og sende  mig 3d maxer filen ?
Jeg kan selfølgelig også selv lege med det bagefter men jeg står og skal bruge det rimlig hurtigt  :)
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. juni 2002 - 15:22 #7
jep, min mail: info@opengl-delphi.dk
Avatar billede styled.dk Nybegynder
14. juni 2002 - 15:26 #8
sendt!
Avatar billede mpej Nybegynder
14. juni 2002 - 17:09 #9
Så vidt jeg husker kan 3DsMAX godt importere .ai filer... Så hvis du vælger dit logo (selecter det) og højreklikke på det, vælger Make Workpath (sætter en lav Tolerance), filer--> export--> Paths to illustrator og gemmer filen som .ai fil, og derefter importere den i MAX... Så er det bare at lave en extrude og evt. give forside en mesh... kræver lidt kendskab til 3Dmax... men det burde virke og give et stensikkert resultat!
Avatar billede zerohero Nybegynder
15. juni 2002 - 21:46 #10
Sådan...
Avatar billede styled.dk Nybegynder
16. juni 2002 - 11:43 #11
Jeg takker for den fine hjælp!