Avatar billede wanix Praktikant
14. juni 2002 - 12:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Sletning

Hej. Jeg tænkte på om i ikke kunne lave sådan noget med, at når en bruger eks. ikke havde været online i 6 måneder, eller nogent lignende.
For det er altså træls hvis "ens bruger navn", nu er oprettet, af en eller anden, som bare har oprettet den. Også står den ellers bare der.
Avatar billede wanix Praktikant
14. juni 2002 - 12:35 #1
Der skulle stå:
været online i 6 måneder, eller nogent lignende. Så blev den slettet.

Kommentar: Snowball: Det kommer i eks pro, som er lige på trapperne ; )
Avatar billede nicidem Nybegynder
14. juni 2002 - 12:37 #2
Det lyder rigtigt godt!!! Der er rigtigt mange brugere der ikke bliver brugt!!! jeg tror at 1-2 eller 3 måneder hvor brugeren ikke er online er fint!!
Avatar billede wanix Praktikant
14. juni 2002 - 12:42 #3
Okay. bare de bliver slettet!
Avatar billede snowball Novice
14. juni 2002 - 12:55 #4
Hvad så hvis man er på en længere ferie eller ude og rejse for firmaet !? Hvis det skal laves, så skal grænsen i hvert fald hæves - måske til 1 år !

Snowball
Avatar billede nicidem Nybegynder
14. juni 2002 - 13:01 #5
Man har vel næsten altid mulighed for at gå på nettet ude i verdenen!!!
og man kan vel lave en aftale med Admin eller noget hvis det er meget lang tid og man ikke har mulighed for at komme på nettet!
man kunne også bede en kammerat om at logge ind hver 3 måned for en, eller hvad ved jeg..
Avatar billede wanix Praktikant
14. juni 2002 - 13:08 #6
Jeg syntes godt nok at et år er meget lang tid.
Avatar billede snowball Novice
14. juni 2002 - 13:08 #7
nicidem: Holder ikke i længden da der er for meget besvær med det ;)

Snowball
Avatar billede nicidem Nybegynder
14. juni 2002 - 13:11 #8
ja det at sige det til admin!
men der findes internet cafeer overalt i verden! jeg nægter at tro at dem der er på eksperten og er der meget! kan være væk fra nettet i 1 år!
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. juni 2002 - 13:13 #9
Jeg har på et tidspunkt holdt 5-6 måneder ferie væk fra eksperten. Jeg vil holde med snowball der skal gå et års tid og evt også sende mails til brugere 1 gang hver månede de sidste 3 måneder som fortæller at ens bruger vil bliver slette på den dato, hvis man ikke logger ind.

Det må heller ikke være kortere end 5-6 måneder ellers vil det bare blive udnyttet at snydere.. Så kan man oprette og få svar på tons spørgsmål og så bliver man automatisk slettet en månede efter og kan så gentage det.
Avatar billede nicidem Nybegynder
14. juni 2002 - 13:18 #10
De behøver da ikke vente i en måned! den kan jo bare oprette en ny bruger... hvis de vil snyde!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. juni 2002 - 13:27 #11
En bruger vil aldrig blive slettet... selv når en bruger overtræder Ekspertens regler, bliver brugeren kun deaktiveret.

Grunden til dette er, at brugeren jo er nævnt i alle gamle spørgsmål han/hun deltager i. Dette er information der skal gemmes :)

NanoQ/coadmin
Avatar billede nicidem Nybegynder
14. juni 2002 - 13:32 #12
Det er jo klart nok!! :)
Avatar billede snowball Novice
14. juni 2002 - 13:32 #13
Rigtigt nok, men tror nu alligevel ikke det ville skade at lave en lille oprydning i brugerne ;)

Men OK, det ser jo bedre ud at Jacob kan sige til sponsorene, at siden har 45.000 brugere frem for måske kun 20-25.000 ;)

Snowball
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. juni 2002 - 13:38 #14
Det er ikke muligt at lave en oprydning... dog skulle det nok være "aktive brugere" der fremgik af tallet... mange af de 45.000 er jo ikke længere aktive..
Avatar billede snowball Novice
14. juni 2002 - 13:46 #15
Netop. Det er også det jeg mener ;)

Snowball
Avatar billede nicidem Nybegynder
14. juni 2002 - 13:53 #16
ens placering er det med "ikke aktive" brugere eller uden?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. juni 2002 - 14:11 #17
Det er jeg faktisk ikke helt klar over... jeg vil dog tro det er blandt aktive brugere..