Avatar billede hyperactive Nybegynder
13. juni 2002 - 18:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opdeling af AVI fil samt kovertering til MPEG

Hvad er de bedste shareware/freeware programmer til ovennævnte opgaver????
Avatar billede aners Nybegynder
13. juni 2002 - 18:47 #1
Prøv programmet TMPGEnc.. det er nemt og godt! (shareware)

Ved godt du spørger efter flere programmer, men efter jeg prøvede
dette havde jeg ikke brug for at hente/prøve andre...

http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/tmpgenc.html
Avatar billede hermandsen Juniormester
14. juni 2002 - 06:37 #2
Det er lettest at opdele en AVI med VirtualDub. Det kan du faktisk gøre uden at det behøver at gå ud over kvaliteten og en hel film kan "klippes" i løbet af 5 minutter.

TMPGEnc er også ret godt. Det kan både konvertere til MPEG-1 og MPEG-2. Samtidig kan den både konvertere fra MPEG og AVI, men kun TIL MPEG. Her kan VirtualDub kun konvertere TIL AVI.

Til sidst er der FlaskMPEG. Også ret godt. Det kan både konvertere fra MPEG-1 og MPEG-2 (DVD), til MPEG-1 eller AVI.

VirtualDub har jeg erfaring med er den hurtigste. Du kan vælge flere forskellige komprimerings-metoder, og den kan endda lave en direkte kopi af filmen der åbnes, hvis det er en AVI. VirtualDub kan håndtere MPEG, AVI og en gang kunne den også åbne ASF. Dette blev dog fjernet pga. Microsoft! :(

Nå, men håber du kan bestemme dig... Der er jo nok at vælge i mellem! ;)

Alle ovenstående programmer kan findes på www.divx-digest.com

//hermandsen