Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2002 - 15:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan lave databaselink til en SQL Server?

Jeg har en Oracle8i standard edition og en anden maskine med en SQL server.

Jeg vil gerne lave en database link fra Oracle til SQL server. Men jeg kan ikke finde nogen kortfattet dokumentation.

Har du et link til en præcis how-to, eller kan du give en beskrivelse her?
Avatar billede nwanders Nybegynder
10. juni 2002 - 16:19 #1
Det er desværre ikke så ligetil. Du skal bruge et specielt produkt - en Transparent Gateway - til præcis den platform du vil connecte til.

Rygtet er at disse gateways ikke er så "Transparent" endda, og kræver en del opsætning for at køre ordentligt. Desuden er det svært at finde folk der virkelig ved noget om disse.

På Oracle's Technet kan du finde masser af interessant information. Bl.a. om disse gateways:

http://technet.oracle.com/products/oracle8i/pdf/8igeneric.pdf
Avatar billede tintin12 Nybegynder
18. december 2002 - 08:49 #2
som nwanders skrev så er det ikke umiddelbart muligt.

Hvis du er ude på at ville flytte nogle data mellem database serverene kan du evt. benytte java til at lave en simpel replikering