Avatar billede lsim Nybegynder
02. august 2000 - 13:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win \"glemmer\" tastatur v. login

Når jeg tænder min win95 maskine starter den pænt op indtil login-billedet.
Mit brugernaven står allerede i login-feltet men når jeg så begynder at indtaste mit password bliver kun det første anslag registreret (som en * som sædvanligt) og herefter ser det ud til at maskinen ikke længere kan \"se\" tastaturet.
Det eneste jeg kan gøre er med musen at trykke på annuler eller OK hvorefter jeg bliver logget på som default og kan genstarte PC\'en ved at bruge musen.
Ofte skal jeg gennem adskillige genstarter før jeg kan få lov til at indtaste mit password.
PC\'en er ikke på netværk.
Jeg har en del ting liggende på harddisken og vil helst være fri for at geninstallere win95.
Avatar billede jens_elling Nybegynder
02. august 2000 - 13:58 #1
Virker tastaturet i dos?? (evt. i fejlsikker tilstand)
Avatar billede codpiece Nybegynder
02. august 2000 - 13:59 #2
Jeg har været ude for at en af Ctrl-knapperne sad fast på et tastatur.

Det kan man ikke se mens man taster password ind, så prøv at hoppe op i navnefeltet og skriv dit navn igen, før du taster dit password. Hvis der også er problemer med navnet kan du prøvet at skifte tastaturet ud.

// Codpiece
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2000 - 17:14 #3
Hvad vil du med look in på en win 95, der ikke køre netværk. Drop det eller prøv at installere en ny bruger og se om det så går bedre.
Avatar billede jems Nybegynder
02. august 2000 - 18:26 #4
Åben kontrolpanel, klik på Adgangskoder/Passwords, tryk på \"Skift Windows-Adgangskode\", indtast dit gamle password, lad de to sidste felter være tomme, tryk OK.
Du har nu ikke dette problem mere, og du behøver ikke at skulle indtaste adgangs til Windows.
Jems
Avatar billede steffen Nybegynder
02. august 2000 - 22:49 #5
Hvis dit tastatur er både til USB og den alm PS/2 (DIN) port - så sæt den til det modsatte af hvad den er nu.
Avatar billede lsim Nybegynder
03. august 2000 - 08:49 #6
jens_elling: Nej ikke hvis jeg går til en dos-prompt. Jeg har kun en gang prøvet at boote til dos fejlsikret tilstand og der virkede det heller ikke.

codpiece: Det er ikke faldet mig ind at det kunne være tastaturet der var noget galt med. Jeg vil straks prøve med et andet.

khader og jems: Der er da ikke meget fidus i at blive logget ind med eller uden password hvis tastaturet ikke kan bruges.

steffen: Mit tastatur er desværre ikke til USB.
Avatar billede lsim Nybegynder
07. august 2000 - 15:02 #7
Efter at have skiftet tastaturet virker alt som det skal.

Tak for hjælpen