Avatar billede pethe03 Nybegynder
06. juni 2002 - 14:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Upgrader Win 2000 PRO til WIN XP loops

Når jeg forsøger at upgrader min win2000 pro til win XP
looper jeg når der mangler mellem 39 og 34 minutter.
Jeg har prøvet flere gange, men med samme resultat.
Hvis jeg laver en ren installation går installeringen ok.
Kan det have noget at gøre med CD-brænderen ?
Hilsen Henrik
Avatar billede robotten Praktikant
06. juni 2002 - 14:23 #1
Har du evt. prøvet at koble cd brænderen fra så? Men tror ikke, at det kan være den. Opgraderinger er aldrig gode, der er altid et eller andet der hænger fra det gamle system. Det er sikkert også derfor, at du kan installere det fint med en ren installation.
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 14:39 #2
Du kunne i stedet for at upgrade, prøve at formatere, og så installere WinXP igen..
Avatar billede pethe03 Nybegynder
06. juni 2002 - 14:41 #3
Jeg har ikke pøvet at koble cd-brænderen fra, det burde ikke være nødvendigt.
Avatar billede robotten Praktikant
06. juni 2002 - 14:50 #4
Nej, men du kommer jo med et gæt på, at det kunne være den. Så må du jo eliminere denne mulighed, ved netop at prøve at koble den fra!
Avatar billede florint Nybegynder
06. juni 2002 - 14:52 #5
Hej,
Så vidt jeg erindrer er det ikke muligt at opgradere fra 2oo0 proff. til xp prof !
Så der er ikke noget at sige til at du kan nyinstallere, og ikke opgradere !
Du får da heller ikke muligheden når du forsøger ? Jeg mener at kunne huske at du "kun" bliver tilbudt at nyinstallere når xp "ser" dit nuværende styresystem.
Avatar billede konex Nybegynder
06. juni 2002 - 17:59 #6
Her lidt om versionerne

Fuld = til en ren installation ( kan nogle gang også opdater )
opdatering = du skal have en tidligere windows produkt installeret

brændet cdér er dog i alle tilfælde en kopi lovlig eller ej og her kan jo være fejl på.

og jo hvis det er en opdaterings cd skulle det være muligt at opdater windows 2000, det bedst er dog altid en ren installation.
Avatar billede angel82 Nybegynder
06. juni 2002 - 18:33 #7
Jeg har opgraderet min Win 2000 til XP, for jeg kunne ikke bare installere fra cd´en og jeg havde ingen problemer....!!!

Angel82
Avatar billede pethe03 Nybegynder
06. juni 2002 - 23:54 #8
Efter jeg har af-installeret min Antivirus, så forløb installationen (upgraderingen) helt efter bogen. Det kan godt lade sig gøre, når bare der ikke er nogen antivirus der "kører".
Hilse Henrik
Avatar billede pethe03 Nybegynder
07. juni 2002 - 11:02 #9
Efter jeg har af-installeret min Antivirus, så forløb installationen (upgraderingen) helt efter bogen. Det kan godt lade sig gøre, når bare der ikke er nogen antivirus der "kører".
Hilse Henrik
Avatar billede robotten Praktikant
10. juni 2002 - 09:22 #10