Avatar billede essalj Nybegynder
06. juni 2002 - 12:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke flytte, slette og kopiere filer

Jeg har efter en vellykket recover fra en smadret FAT32-tabel mødt nye problemer.

Jeg recoverede som nævnt fra et FAT32 system.....halvdelen af filerne lagde jeg over på et andet FAT-drev, og den anden halvdel kom på et NTFS-drev....og det er de sidstnævnte der laver problemer nu. De virker umiddelbart fint, men er umulige at slette, kopier og flytte. Jeg har checket egenskaber og det er ikke fordi de er skrivebeskyttede.

Nogen ideer til hvad jeg kan gøre??
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juni 2002 - 13:01 #1
har du Admin rettigheder?

Ellers skal du tage ejerskabet over hele partitionen, det må være det nemmeste.
Avatar billede essalj Nybegynder
09. juni 2002 - 16:06 #2
Undskyld mit lange fravær.....
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at tage ejerskab over hele partitionen retaxes.

Ja jeg er administrator på maskinen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juni 2002 - 18:26 #3
prøv at højreklikke på et NTFS drev og vælg Egenskaber>Sikkerhed>Avanceret og se hvem der står som ejer
Avatar billede essalj Nybegynder
14. juni 2002 - 11:39 #4
Jeg har fået det til at virke.....formatterede et gl.drev som NTFS...og så kunne jeg lægge alt derover....smid lige et svar retaxes -  så får du pointene.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2002 - 11:49 #5
ja, sådan kan man også gøre det, alle veje fører til Rom ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2002 - 16:27 #6