Avatar billede o-zone Nybegynder
06. juni 2002 - 00:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

slippe for støj i arkivet

Kunne I ikke lave en checkbox for hvorvidt man mener at ens spørgsmål har almen interesse nok til at ryge i arkivet (evt. når man skal acceptere et svar).

Jeg kan ikke se hvorfor spørgsmål som:
- Point til bennyBrilleabe
- Hvor kan jeg købe bogen "Glutteglöb fra det ydre rum"?
- Hvem vil være med til at programmere et spil?
- Nogen der er interesseret i en gammel fiskestang?
skal ligge og rode under besvarede spørgsmål. De kunne alle imho ligeså godt ryge direkte ud i intetheden, så snart de er blevet besvaret.
Når man accepterer et svar, kan man godt tage stilling til om besvarelsen også er brugbar i både nær og fjern fremtid.

Jeg synes at det er fint at der er plads til alle mulige spørgsmål, men om et halvt år så ER fiskestangen sku nok solgt, og spillet programmeret.

Mht. alle de mange "points til XXX", så kunne det være sejt, hvis man under sin konto bare kunne lave en point-donation til en anden (navngivet) bruger, så man slap for at skulle oprette et spørgsmål som kun retter sig til een person (der muligvis alligevel ikke får læst og besvaret det) - og som også ender i kategorien besvarede spørgsmål, hvis det går godt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. juni 2002 - 17:44 #1
1. At gamle irelevante spørgsmål også bevares for eftertiden, er så lille et problem at der ingen grund er til at spilde krudt på det. Det fylder alligevel forsvindende lidt i databasen. Hellere leve med det, end risikoen for at miste betydningsfulde data, ved selv at lade brugere vurdere hvilke spørgsmål der skal bevares.

2. Det ville gøre det næsten umuligt at følge med i hvad der sker af pointtransaktioner. På måden det foregår idag, er snyd og svindel stort set et ikke forekommende fænomen. Der er altid folk der ser det, og er hurtige til at smide en anmeldelse om misbrug til coadmins.

NanoQ
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. juni 2002 - 03:14 #2
Men måske en god ide at lade spørger (og evt andre) rate om det var et 'godt' spørgsmål og svar der ligger der. dels for at vise vej for andre, dels for at lette arbejden når (ok så hvis) nogen begynder at lave en samlige på det og bruge det til at lave en mere overskuelig database med IT svar.

mvh JakobA
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. juni 2002 - 09:45 #3
et ratingsystem kunne være godt i mange henseender. Både for at vurdere de enkelte spørgsmål og for at vurdere enkelte brugere.
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. juni 2002 - 01:09 #4
>>Mht. alle de mange "points til XXX", .... lave en point-donation til en anden..

Tanken har ogå strejfet mig en gang, men når man begynder at tænke over koncekvensen af det vil det ende i totalt snyd. Det er der nok af i forvejen. Det som jeg mener man skal gøre er at give bedre information til spørgeren omkring hvordan han ændre point antallet til et spørgsmål, både op og ned. Ligeledes bedre forklaring til hvordan man deler points ud til flere svarere. Det ville kunne stoppe en del points til xxx spørgsmål.