Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 23:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udløbstid på spørgsmål for at reducere antallet af åbne.

Kunne man ikke, når man opretter et spørgsmål definere en "udløbstid" på spørgsmålet. Denne kunne eksempelvis være mellem "24 timer" og "1 uge".

Hvis man som spørger, når "åbningstiden" for sit spørgsmål er udløbet, ikke har hverken accepteret eller afvist de modtagne svar, vil spørgsmålet automatisk blive lukket.

En lukning kan man vedtage så enten skal bestå af en returnering af point til spørgeren eller en fordeling af point til de forskellige svarer. El. lign.
Avatar billede soreno Praktikant
05. juni 2002 - 23:33 #1
en anden måde at komme problemet til livs, eller ihvertfald forbedre det, kunne være at sende en mail til brugerene der indeholder en liste over åbne spørgsmål. Hvor tit mailen skal sendes er lidt svært at vurdere, men måske hver uge ?
Avatar billede loonz Nybegynder
05. juni 2002 - 23:37 #2
Hej,
Ideen med at points'ene bliver fordelt mellem svarerne vil blive et problem. Folk vil oprette ligegyldige svar bare for at få points, og spørgsmålene vil derfor blive "floodet" med spam...

Men jeg synes dog der bør være en tidsgrænse på 1 måned, hvorefter spørgsmålene bliver lukket, og points'ene ryger tilbage i systemet; heri ligger der dog også et problem: hvad så med de personer som så venligt har hjulpet folk herinde? De får jo ikke de points, som de har fortjent. Man kunne derfor oprette et "klageorgan", men folk vil sandsynligvis hele tiden komme med indskud for, hvorfor netop de skulle få deres points.

/Loonz
Avatar billede bearhugx Nybegynder
05. juni 2002 - 23:38 #3
Prøv lige at læs mit indlæg under
http://www.eksperten.dk/spm/219298

Indlæg @ 05/06-2002 23:35:11
/Søren
Avatar billede loonz Nybegynder
05. juni 2002 - 23:40 #4
Supplement:
Hvem skulle afgøre, hvem points'ene tilhører? Et "klageorgan" vil muligvis kunne gøre det, men jeg tror ikke Eksperten har ressourcer nok til at læse samtlige udløbne spørgsmål igennem.
Avatar billede o-zone Nybegynder
05. juni 2002 - 23:41 #5
Det ville jeg ikke umiddelbart synes om. Jeg har for tiden et spørgsmål kørende, som jeg har fået et svar på. Jeg har af logistiske årsager ikke kunnet få verificeret om svaret virker eller ej endnu (efter mere end en uge), men jeg har da absolut tænkt mig at give point, så snart jeg ved om det virker. Hvis det virker, så er det bestemt noget andre vil kunne bruge! :-(

Et andet mere vægtigt argument for ikke at gøre det som du foreslår er at hvis experten begyndte at auto-uddele point, så kan man ikke senere gå ud fra at folk som har fået points har svaret noget brugbart. Når jeg søger i gamle spørgsmål, er det (som regel) en stor hjælp at kikke på om svarene er blevet accepteret!

Jeg kan egentlig godt lide det åbne i systemet som det er nu.
Avatar billede rbnh Nybegynder
06. juni 2002 - 00:38 #6
Sæt grænsen til eks. max. 1 - 2 mdr.

Træk dernæst spørgeren for point evt. strafpoint hvis der er et svar.

Lad dernæst point glide ud af systemet.

Giv dernæst status til spørgsmålet "Lukket af systemet"
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. juni 2002 - 17:40 #7
Uden helt at have styr på Jacob Admins planer, mener jeg løsningen bliver et max på antal mulige samtidigt åbne spørgsmål.

Kan en bruger kun have feks. 3 eller 5 spørgsmål åbne ad gangen, skal det nok motivere til at få lukket dem når der er indløbet svar.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. juni 2002 - 19:06 #8
yep