Avatar billede microtec Nybegynder
31. maj 2002 - 12:25 Der er 22 kommentarer

Listen "Nyeste spørgsmål" er alt for kort

Listen "Nyeste spørgsmål" er alt for kort i Ekspertens nye design (kun 5 spørgsmål).
Der kommer ingen svar, når et spørgsmål forsvinder fra "Nyeste spørgsmål" efter ca. en halv time. Årsagen er at det bliver næsten usynligt (man skal ned i kattegorierne for at finde det).

I det gamle design kunne man på forsiden se de 10 nyeste spørgsmål, og let bladre mellem de spørgsmål der var stillet de senest dage.
Det gav betydelig flere svar, fordi folk (incl. mig selv) ofte tog et kik gennem de spørgsmål der var 1-2 dage gamle.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
31. maj 2002 - 12:26 #1
Langt de fleste abonnerer på kategorier og deltager af den vej :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede slinky Nybegynder
31. maj 2002 - 12:26 #2
du kan selv ændre under "dime oplysninger"
Avatar billede snowball Novice
31. maj 2002 - 12:27 #3
http://www.eksperten.dk/konto.phtml?option=8

Der kan du indstille hvor mange du vil ha' vist :)

Snowball
Avatar billede slinky Nybegynder
31. maj 2002 - 12:27 #4
Avatar billede microtec Nybegynder
31. maj 2002 - 12:29 #5
Ja, men folk får IKKE ændret deres opsætning.

Det nye design giver mærkbart færre svar på selv simple spørgsmål. Det er ganske tydeligt at se at der fint kommer svar så længe spørgsmålet er synligt på "Nyeste spørgsmål".
Når det ikke kan ses på "Nyeste spørgsmål" længere, sker der ikke en skid :o(
Avatar billede annikadk Nybegynder
31. maj 2002 - 12:31 #6
en af mine standardsider i browseren er http://www.eksperten.dk/kat/0/
Avatar billede microtec Nybegynder
31. maj 2002 - 12:32 #7
... forøvrigt kan netop den indstilling ikke ændres på http://www.eksperten.dk/konto.phtml?option=8
Avatar billede microtec Nybegynder
31. maj 2002 - 12:34 #8
annikadk >> Fint nok, men det giver ikke MIG flere svar at jeg kan ændre mine egne indstillinger :o(
Avatar billede kapla Nybegynder
31. maj 2002 - 12:34 #9
"Nyeste spørgsmål" har altid været på 5 spørgsmål, det er "Spørgsmåloversigt" der har haft 10.
Avatar billede slinky Nybegynder
31. maj 2002 - 12:34 #10
annikadk>> hvad kan ikke indstilles på overnævnte side?
Avatar billede slinky Nybegynder
31. maj 2002 - 12:35 #11
nå den, hmm.. bruger den aldrig, også kun http://www.eksperten.dk/kat/0/
Avatar billede snowball Novice
31. maj 2002 - 12:35 #12
microtec: Det ændres da der ! Prøv og sæt "Antallet af spørgsmål der vises per side" til 50 og gå ud på http://www.eksperten.dk/kat/0/ !

Snowball
Avatar billede microtec Nybegynder
31. maj 2002 - 12:39 #13
Skal vi ikke droppe diskussionen :o)

Jeg påpeger noget, som jeg finder uhensigtsmæssigt ved Eksperten.
Jeg er egentlig ikke interesseret i at høre om alle mulige og umulige krumspring, eller hvad andre syntes.

Om Admin lytter min kretik og ændre det, er ikke til at vide, men nu har jeg gjort opmærksom på det.
Avatar billede slinky Nybegynder
31. maj 2002 - 12:48 #14
snowball>> tror han mener den her, ellers ved jeg ikke hvad han snakker om ftp://hol:hol@80.62.2.190/exp.jpg
Avatar billede slinky Nybegynder
31. maj 2002 - 12:49 #15
copy and paste linket i browseren, så virker det
Avatar billede microtec Nybegynder
31. maj 2002 - 12:58 #16
Jeg mener lige præcis den snollede lille menu i venstre side af skærmen, der har overskriften "Nyeste spørgsmål". Med default opsætningen af Eksperten er det der man kan se de nyeste spørgsmål.

Det er muligt at listen ikke var længere i den gamle version af Eksperte, men tilgængæld var forside skærmen http://www.eksperten.dk/kat/0/

slinky >> Din server er da vist død.
Avatar billede snowball Novice
31. maj 2002 - 13:00 #17
oohh...i see ;)

Det kunne man så evt. også lave som en extra indstilling ;)

Snowball
Avatar billede microtec Nybegynder
31. maj 2002 - 13:06 #18
snowball >> NEJ!!! :o)

Hvis det er en ekstra indstilling, vil det kun være Hard-core Eksperterne der får gjort de nye spørgsmål mere synlige. Det kan de bare bruge annikadk´s forslag til.

De nyeste spørgsmål skal default være MEGET mere synlige. Når det går hedt til på Eksperten, forsvinder et nyt spørgsmål væk fra "Nyeste spørgsmål" i løbet at 10 minutter. Derefter sker kommer der ikke flere svar i spørgsmålet.
Jeg har oplevet det flere gange. Antallet af svar var væsentlig bedre i den gamle udgave af Eksperten, hvor nye spørgsmål var mere synlige.
Avatar billede snowball Novice
31. maj 2002 - 13:12 #19
Jo fandme jo ! *GG*

Hvis man ikke gider bruge 2 min på at sætte sig ind i hvordan Eksperten kan bruges optimalt, så er det dælme ens egen skyld at man ikke kan følge nær så meget med som visse andre. Det er min mening om det ! ;)

Snowball
Avatar billede microtec Nybegynder
31. maj 2002 - 13:23 #20
snowball >> Hvor mange almindelige brugere har ikke bare den startside i deres browser, som deres internetudbyder nu syntes de skulle have ;o)

Nu må det være klart for enhver, hvad jeg mener der er problemet.
Lad os så stoppe diskussionen om work-arounds og de enkeltes holdning, vandstanden ved Højer sluse og andet snik-snak. Der er ingen grund til at alle indlæg under "Forslag" skal ende i lange diskussioner :o)
Avatar billede snowball Novice
31. maj 2002 - 13:33 #21
microtec: Jeg kan sagtens se hvad du mener, og det er da også et udemærket forslag, men hvis folk ikke gider sætte sig ind i tingene, så kan jeg virkelig ikke ha' ondt af dem hvis de ikke får det optimale ud af situationen :)

Og så lige en sidste kommentar: Lange diskussioner er ikke nødvendigvis en dårlig ting. En del forslag her på Eksperten er blevet kasseret efter længere diskussioner hvor folk jo mere vi kom til at snakke om det, egentlig fandt ud af, at det måske alligevel ikke var et så super godt forslag de kom med :)

EOD :)

Snowball
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juni 2002 - 09:51 #22
Hvis I vil se hvad problemet er, kan I jo prøve at kikke på mit seneste spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/219512
I løbet af natten er det rykket ned på en 59-plads over nye spørgsmål.

Hvad sker der så? Ikke en skid, for spørgsmålet er ganske usynligt nu.
Utroligt at der ikke kommer så meget som ET svar eller kommentar. Efterlysning af et program til at konvertere grafik-filer til TrueType fonte, er trods alt ikke et spært spørgsmål :o(