Avatar billede snigeren Nybegynder
28. maj 2002 - 13:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Chrome og reflections i Brazil renderer ?

Heya guys(n´girls)

Jeg rimelig inde i 3D max, har brugt det i ca. 2 år.

Er ved at lære Brazil renderer fra splutterfish at kende, og mangler seriøst meget en lille tutorial eller anden hjælp til hvordan man kan lave et chrome (blankpoleret) materiale, som også virker i Brazil renderer.

Desuden kunne jeg ligeledes godt bruge en lille tutorial, der viser hvordan man kan reflektere et billed i et blankt bord eller lignende. Kan ikke lige huske udtrykket, der beskriver det.

Alle andre tutorials, der omhandler Brazil renderer er ligeledes meget velkomne.

Håber i kan hjælpe.

/Snigeren
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. maj 2002 - 15:08 #1
Kan du ikke bare lave materialeren (texturen) i max og lade brazil rendere det? Jeg kender ikke Brazil og aner ikke hvordan man installere den eller hvor man får den henne, så måske du kunne hjælpe mig med det, da jeg mægtigt gerne vil prøve den ;)
Avatar billede snigeren Nybegynder
29. maj 2002 - 02:31 #2
det er stadig på beta stadiet og er vist nok stadig gratis. Kan hentes hos producenten,... super renderer.

www.splutterfish.com

Men kender den ikke for godt, den slår mange af 3D max´s egne features fra og bruger helt andre metoder/engines til at rendere med.

Hmmm det kunne da vist være jeg skulle læse den manual der følger med som tex fil =D

Men vil stadig gerne ha hjælp med de to problemer jeg skrev tidligere.

/Snigeren
Avatar billede zerohero Nybegynder
29. maj 2002 - 08:59 #3
Jeg har lige downloaded brazil... og der står følgende i manualen:

Brazil Light - not included in public test version
B-Cam - not included in public test version
Brazil Material - not included in public test version
Glass Material - not included in public test version
Chrome Material - not included in public test version
Toon Material - not included in public test version

så øv... mener det kommer nok ;))
Avatar billede snigeren Nybegynder
29. maj 2002 - 13:01 #4
hmmm, så må jeg jo lige se at få en ordentlig version af programmet =)
eller købe det eller noget...

Nå men det kan jo være jeg poster spørgsmålet igen senere :P

/Snigeren
Avatar billede snigeren Nybegynder
29. maj 2002 - 13:10 #5
jammen,.. kan man ikke lukke et spørgsmål mere ?
jeg syns jeg har været inde i alle de undermenuer man har ved sin bruger... men jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan lukke et spørgsmål uden at give et svar ???

/Snigeren
Avatar billede zerohero Nybegynder
29. maj 2002 - 16:22 #6
Du kan enten acceptere eller afvise mit svar!
Avatar billede zerohero Nybegynder
29. maj 2002 - 21:23 #7
For at lukke skal du selfølig acceptere et svar (eventuelt et du selv har lavet) ;))
Avatar billede zerohero Nybegynder
29. maj 2002 - 21:24 #8
Du kan også acceptere flere svar at holde [shift] eller også er det [Ctrl]nede og vælge fra listen!!!
Avatar billede zerohero Nybegynder
29. maj 2002 - 21:27 #9
Jeg synes ikke rigtigt der er den store ændring i renderingen med Brazil - måske gør jeg noget forkert! Jeg har ellers forøget image-quality min og max - det tager længere tid men der ikke den vilde store ændring!!!
Avatar billede zerohero Nybegynder
29. maj 2002 - 21:27 #10
Hvordan har du sat din Brazil op?
Avatar billede snigeren Nybegynder
29. maj 2002 - 21:43 #11
Jeg har ikke selv brugt det så meget, men det der er rigtigt fedt ved det, er det skylight man kan bruge skygger falder meget bedre end ellers, men jeg ved ikke det store om det.

Har lige læst hele manualen igennem, det hjælper en del. Man får lige kørt alle mulighederne igennem.

/Snigeren
Avatar billede i11uzion Nybegynder
31. maj 2002 - 11:47 #12
Hejsa...

Den store forskel på Splutterfish´s "Brazil" og standard Max´ Scanline renderer er dens lys.

Hvor Scanline rendererens lys rammer en flade, og så "dør" ved det, bouncer Brazils lys videre, ligesom lys gør i virkeligheden. Når lys rammer en overflade sender overfladen noget af lyset videre, og sådan fortsætter det indtil lyset er brugt op. Det er det der kaldes "radiosity".

Udover det, har Brazil mulighed for at lave "caustics" som er de koncentrationer af lys der forekommer på den bagvedliggende overflade når lys bliver brudt igennem glas f.eks.

Brazil skulle også have en vældig hurtig Raytracer, men det ved jeg ikke noget om.