Avatar billede ryokan Nybegynder
22. maj 2002 - 12:06 Der er 8 kommentarer

Min bærbare kan pludselig ikke finde PCMCIA kortene

Jeg har en Toshiba Satellit bærbare PC, med pentiumIII
og Windows Me. Den kan pludselig ikke finde PCMCIA kortene. Der sker simpelt ikke noget når jeg sætter
kortet ind, det gælder både port 1 og port 2.og når jeg
ser på egenskaberne for port1 og port2 så er de tomme.
Jeg har indtil for en uge siden brugt portene, med hen-
holdsvis ZyAir100 (trådløst net kort) og Addaptec Slimm SCSI kort.
Avatar billede zenze Nybegynder
22. maj 2002 - 22:46 #1
Gå ind Kontrolpanel -> Enhedshåndtering og se om portene er installeret.
Avatar billede ryokan Nybegynder
22. maj 2002 - 23:26 #2
portene er der men de er tomme
Avatar billede zenze Nybegynder
23. maj 2002 - 21:29 #3
Avatar billede ryokan Nybegynder
24. maj 2002 - 14:06 #4
jeg har aldrig fjernet dem, problemet opstod pludselig. Den adresse
du venligst sendte mig, gav en masse muligheder af forskellige driver, men
der var ingen specific for PCMCIA. Jeg har testet andre kort, og fejlen
er den samme, så jeg er helt på bar bund.
Avatar billede zenze Nybegynder
24. maj 2002 - 15:33 #5
Du skriver: "portene er der men de er tomme" - Det lyder ikke som om du kigger i ENHEDSHÅNDTERING, men derimod i: Egenskaber for PCMCIA (eller hvad det nu hedder)
Avatar billede zenze Nybegynder
24. maj 2002 - 15:51 #6
Hvilket styresystem kører du?
Avatar billede ryokan Nybegynder
25. maj 2002 - 18:09 #7
Det er Window Me
Avatar billede zenze Nybegynder
25. maj 2002 - 20:18 #8
Under Kontrolpanel -> System -> fanebladet Enhedshåndtering skal du kunne se at der er installeret noget med sokkel til PC Card og noget mere med TEXAS INSTRUMENTS ditendaten. - Er det der?
Hvis det er der, så kig på drivere til PC CARD. VXD og SYS filer, som måske skal have en opdatering eller som måske falder ud under indlæsning.