Avatar billede bromer Nybegynder
22. maj 2002 - 02:01 Der er 4 kommentarer

Toplister

Hvis 2 eller flere mennesker har samme antal points i en toplsite får de det samme nummer i listen.. klart nok.. men den næste person, der har mindre points har så nummeret efter. Så hvis 3 personer har nummer 3 vil den næste have nummer 4.. burde han ikke istedet have nummer 6???

/Rune
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. maj 2002 - 02:05 #1
hmmmmm tror du går for meget op i deltaljer :)
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2002 - 02:39 #2
Det kommer jo helt an på hvilken måde du griber det an på..... man kan se det som der er 3 der deler en tredje plads, så må den næste jo oxo være nummer 4 &:-D

mvh.
www.questis.dk
Avatar billede bromer Nybegynder
22. maj 2002 - 03:59 #3
michael-k> Det synes jeg ikke. Det burde være ønskværdigt at alle skrev når de faldt over sådanne pudsige opsætninger, da det burde være med at skabe en fornuftig debat, som administratorerne kunne basere deres designvalg udfra, da dette måtte være ønsker fra deres brugere.

guestis> Jeg har dog antaget at toplister handlede om brugere og ikke om points (dette kan vel også ses af det faktum at brugeren står før hans points gør), da disse kun bruges til at sammenligne med. Derfor må en topliste vel være over de 10 "bedste" brugere på eksperten. Derfor burde listen indeholde 10 rækker.. hverken mere eller mindre

Det er klart at der vil opstå en problematik, hvis nummer 10 placering er holdt af flere brugere... Men det findes der vel også logiske løsninger til.

/Rune
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 16:28 #4
lukketid ?