Avatar billede cilot Nybegynder
21. maj 2002 - 21:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Montering af "Compucase Front USB/LYD/Firewire 3 1/4""

Jeg har netop købt en Compucase Front, via den kan man flytte 2 USB, firewire, microfon og høretelefon om på forsiden af sit kabinet, men jeg kan ikke få høretelefonerne til at virke (og heller ikke microfonen, men den skal jeg ikke bruge til noget), jeg ved ikke hvor det lille stik (3 pin lang) skal sidde, om det skal sidde på motherboardet eller på lydkortet? jeg har prøvet at forbinde det til motherboardet ved noget der hed HP-HONE, men det virkede ikke, så jeg er lidt på den, da jeg ikke aner hvor den skal sidde?

Mit bundkort: ASUS A7V266-E
Mit Lydkort:  Soundblaster live Player 1024
Avatar billede pentium4 Juniormester
22. maj 2002 - 00:28 #1
Har du prøvet at vende stikket en ½ omgang?
Avatar billede pentium4 Juniormester
22. maj 2002 - 00:57 #2
Jeg har lige haft hentet die manual for boardet, som kan hentes her, hvis ikke du har den. http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp?l1=1&l2=10&l3=13&mid=1
Som man kan se på side 37, så skal du bruge den hphone-connector  (Headphones). Men de virker nok kun hvis du ikke har disablet lydkortet på M/B i bios'en og det skal du jo, når du har sat et andet og bedre lydkort i pc'en.
Så hvis du kan finde et stik på dit lydkort må du montere det der i stedet for.
Avatar billede jakeman Nybegynder
22. maj 2002 - 08:20 #3
Virkede Pentiums svar? (det burde det!) =)

/Jakeman
Avatar billede cilot Nybegynder
22. maj 2002 - 09:45 #4
Jeg har prøvet at vende stikket en ½ omgang, og det virkede ikke. Det virkede heller ikke at sætte stikket i hphone, og det virker heller ikke hverken når lydkortet på Motherboardet er aktiveret eller deaktiveret! Jeg synes ikke at jeg kan finde et sted på mit Soundblaster lydkort hvor jeg skal sætte stikket i!
Avatar billede cilot Nybegynder
22. maj 2002 - 11:43 #5
Jeg har fået det til at virke, ved at deaktiverer mit Soundblaster lydkort, og aktiverer mit onboard lydkort. Men jeg vil selvfølgelig helst bruge mit Soundblaster lydkort, men jeg synes ikke at jeg kan finde en 3 pin lang connector på mit Soundblaster lydkort, så er der nogen der ved om man kan forbinde det til et Creativ Soundblaster Player 1024 lydkort?
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. maj 2002 - 01:01 #6
Takker for point'ne. Det var jo også meningen, at du skulle tage det andet lydkort ud når du enablede det på M/B - Det troede jeg, at du vidste for ellers havde jeg skrevet det. Man kan ikke have 2 lydkort kørende samtidigt.
Du kan evt. få en til at lodde et 3-benet stik på dit lydkort der hvor det eksterne stik til headphones sidder og som passer til det stik som sidder på det front-stykke du skal have sat i.