Avatar billede emle Nybegynder
20. maj 2002 - 10:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke åbne mine billeder

Da jeg fra internettet downloadede en fil der hed: "navn.jpg.vbs" så blev alle mine jpg-filer til den slags fil (.jpg.vbs). Jeg har prøvet at slette .vbs, så ændre filen sig til en jpg fil, men billedet er bare sort. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. maj 2002 - 10:39 #1
få fat i en virusscanner!!!
Avatar billede medions Nybegynder
20. maj 2002 - 10:46 #2
Det er fordi du har fået en Virus! -VBS er forkortelsen af Visual Basic Script, og kan gøre en masse onde ting på din computer! -Jeg vil stærkt anbefale dig som metal_hansen har gjordt at anskaffe dig en virusscanner!

//>Rune
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. maj 2002 - 11:04 #3
Avatar billede fcs Novice
20. maj 2002 - 11:36 #4
Scan din maskine online via http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107 Du er garanteret ramt af en lovelettervariant, som laver alle dine billeder og mp3-filer om til virus-filer (som medions skriver, er vbs-filer VIsual Basic Script og det er dette sprog mange vira er skrevet i.) Desværre er dine filer tabt for altid, så jeg håber at du har taget en backup for nyligt.

Når du så forhåbentlig har fået renset din maskine, så vil jeg anbefale dig at installere et antivirus program. Du kan hente et gratis et på www.free-av.com  - der ok, men hvis du vil have et super program, så vil jeg anbefale www.kaspersky.com Det koster penge, men det er et fremragende program. Spørg endnlig videre hvis der er mere jeg kan hjælpe med
Avatar billede hermandsen Juniormester
21. maj 2002 - 15:12 #5
www.antivirus.dk

Der kan du finde en online (gratid) virusscanner...
Avatar billede hermandsen Juniormester
21. maj 2002 - 15:12 #6
Jeg prøver lige at stave rigtigt en gang...
gratid = gratis

:)
Avatar billede medions Nybegynder
30. august 2002 - 07:29 #7
;o)
Thx 4 Poinz

//>Rune