Avatar billede rlj Nybegynder
16. maj 2002 - 10:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undgår man at sider crawles af søgemaskiner

Kære Eksperter

Hvordan undgår man, at søgemaskiner crawler ens sider, f.eks. hvis man har nogle undersider, man ikke ønsker fremstår "alene".

Jeg ved, at man kan give et bibliotek en _ (underscore) men så får man også nogle grimme adresser, der må være en smartere måde! - anyone?......

vh. RLJ
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 10:52 #1
et metatag - finder det lige til dig - 2 sekunder
Avatar billede prodic Mester
16. maj 2002 - 10:54 #2
<META NAME="Robots" CONTENT="NONE"> - så indekserer den ikke nogle sider.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 10:54 #3
Indeksér alle sider
<META NAME="robots" CONTENT="all">
Fortæller søgemaskiner, at de skal indeksere dokumentet og alle de steder, der er henvist til (med links) fra siden.
Indeksér ingen sider
<META NAME="robots" CONTENT="none">
Fortæller, at hverken indekserede dokumentet eller linkede sider skal indekseres.

Indeksér kun denne side
<META NAME="robots" CONTENT="index,nofollow">
Fortæller, at kun den aktuelle side skal indekseres.

Indeksér kun underliggende sider
<META NAME="robots" CONTENT="noindex,follow">
Fortæller, at den aktuelle side skal undlades i indekseringen. De underliggende vil blive indekseret.

(fra metamaten - så kan du selv vælge hvilken af dem du vil bruge)
Avatar billede rlj Nybegynder
16. maj 2002 - 10:56 #4
jeg takker mange gange for det fremragende svar! det er helt perfekt!
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 10:57 #5
Bemærk at ikke alle robotter respekterer det ene eller det andet. Du kan aldrig sikre dig helt. Medmindre du laver det dynamisk, så man skal udfylde en form for at se siden.

Robotter er glade for links, men kan ikke udfylde forms...
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 11:21 #6
WUT mange point jeg fik der - er der ikk nogen der vil dele, eller vil rlj evt have nogen tilbage??
det er da helt ude af proportionener. :)
Avatar billede rlj Nybegynder
16. maj 2002 - 11:23 #7
nåååå..... jeg har masser at dele ud af!  så behold du dem bare! jeg satte pointtallet højt for at få et hurtigt og seriøst svar, og det fik jeg! ;-) men måske du skulle dele med prodic, som jo faktisk også svarede rigtigt! ???......
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 11:26 #8
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 11:26 #9
så må folk jo melde ud hvad de syns de har fortjent :)
Avatar billede rlj Nybegynder
16. maj 2002 - 11:32 #10
hvor er det rart at se, så flinke og rederlige folk på eksperten!
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 11:34 #11
hehe...... bare en skam at de ikke vil ha deres point :/
sidder jo her og har halvdårlig samvittighed, havde sq ikk lige set der ´var så mange point på