Avatar billede damon Nybegynder
15. maj 2002 - 20:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

3d game programmering

Er der nogen der har en go ide til hvilket program jeg kan bruge til at lave flot 3d grafik til mine spil med?
jeg er øvet c++ programmør, og er lige gået igang med OpenGL, for at lave nogle spil, men jeg kan ikke rigtigt finde et godt program til at lave et 3d objekt med og derefter overfører det til mine opengl applikationer
Som jeg har forstået det indtil videre,er du nød til at at indtaste hvert vector punkt fra et 3d objekt, for at få det ind i din opengl applikation. dvs for at lave en kasse er jeg nød til at skriv
tegn en streg fra punkt 0,0 til 0,1
tegn en streg fra punkt 0,1 til 1,1
tegn en streg fra punkt 1,1 til 1.0
tegn en streg fra punkt 1,1 til 0,1
for at skabe en side af en firkant for fortsætte med det til man har den form man vil ha.. hvis det er den egneste mulighed er der yderst svært at lave 3d grafik med open gl.. og det ved jeg det ikke er.. så der må være et program der kan tegne en 3d firkant og derefter spytte kordinaterne ud til mig.. eller en måde man kan få et 3d objekt af en hvis fil type ud ind i et opengl program ved brug af en special commando.. håber der er en der kan hjælpe mig.

Avatar billede shjorth Nybegynder
15. maj 2002 - 20:34 #1
DU kan bruge 3d studio max.. Som er virkelig perfekt til dette!
Avatar billede shjorth Nybegynder
15. maj 2002 - 20:34 #2
Og ja, det er dyrt. Men du kan bestille en gratis demo, som kan alt det du behøver - gratis :)
Avatar billede heyday Nybegynder
15. maj 2002 - 20:41 #3
Hvor kan man bestille den henne?
Avatar billede shjorth Nybegynder
15. maj 2002 - 20:48 #4
Jeg er ikke helt klar over det, men jeg har en ven der har gjort det. Jeg kan prøve at forhøre mig imorgen!
Avatar billede heyday Nybegynder
15. maj 2002 - 20:50 #5
Websources.dk --> Mange tak.
Avatar billede soreno Praktikant
15. maj 2002 - 20:56 #6
milkshape 3d er ret godt og ret nemt at loade i opengl
http://www.swissquake.ch/chumbalum-soft/

jeg har et eksempel der loader en milkshape fil i c++ og som bruger glut hvis det har interesse ?
Avatar billede soreno Praktikant
15. maj 2002 - 21:25 #7
jeg har lagt eksemplet her:
http://www.soreno.dk/opengl.htm
Avatar billede zerohero Nybegynder
15. maj 2002 - 22:32 #8
3D Studio Max er det program der bliver anvent mest i spil branchen verden over. Grunden til det er at der findes en masse plug-ins som er udviklet med henblik på dette emne. Der findes eventuelt md2 plug-ins hvor du direkte kan eksportere md2 filer og bruge dem i dine egne spil og en masse andre lign. plug-ins. Nogle af dem er gratis mens andre koster penge. Men 3D Studio Max er i hvert fald et godt bud på et 3D Modellerings program når vi snakker i forbindelse med spil!!!!

http://max3d.3dluvr.com/main.html

På denne side kan du i hvert fald finde et hav af plug-ins, nogen af dem kan det jeg snakket om - og så er de gratis!!!

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede damon Nybegynder
15. maj 2002 - 22:48 #9
Soreno-> hmm det ser ud som om linket til loader_src.zip og loader.zip peger på dit clock.zip fil heh.. jeg kan i vært fald ikke dle den..

men hvis der er nogen der har et exempel på hvordan man exportere et 3d object fra 3dmax 4 ind i et Opengl program ville jeg være evigt taknemmelig..

jeg vil selfølig osse selv lede med det samme og se om jeg kan finde noget der minder om det :)

tusind tak for alle de replies.. er i for seje :)
Avatar billede damon Nybegynder
15. maj 2002 - 23:07 #10
Jeg har selv fundet det perfekte eksempel.. tusinde tak alle sammen
Avatar billede soreno Praktikant
16. maj 2002 - 07:25 #11
webdesigner bliver jeg sgu aldrig.. :-)