Avatar billede blazer Nybegynder
11. maj 2002 - 22:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

For stor fil?

Jeg skal lave en "database"- i xml..jeg regner med at ukomprimeret vil det fylde 20 gb...kan mand overhovedet have en fil der er så stor?

Ellers er der en måde mand kan store det komprimeret??

Eventuelt få min sql server til at holde det?
Avatar billede flyver23 Nybegynder
11. maj 2002 - 22:46 #1
Hvorfor i al verden skal den være så stor?
Det er da helt vildt. Kan det ikke gøres mindre på en anden måde??

Flyver23
Avatar billede blazer Nybegynder
11. maj 2002 - 22:52 #2
næhhh...der er sq vist ikke andre måder....jeg forsøgte først at smide det på min sql server, men den kan "kun" have omkring 8000 rows  :(
Avatar billede webmasterdk Praktikant
11. maj 2002 - 23:16 #3
Windows kan klare op til 4gb filer!
Og hvorfor har du så mange point til det?
Kan du ikke dele filen op i mindre stykker af 3.99gb??
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 09:34 #4
Om filen skal være så stor må bero på hvad du har behov for at gøre med den - hvis du skal søge i den, får du ihvertfald problemer med at bruge DOM objekterne, da HELE filen i så fald skal indlæses og laves om til et objekt, før der kan søges/manipuleres. Et alternativ hertil kunne være SAX, der kun læser indtil man har fundet det man skal bruge.

Personligt ville jeg dele sådan en MF (motherf**ker) af en fil op i meget mindre dele - hvis du bruger XSLT kan funktionen "document()" benyttes til at hente data (alt eller dele) fra en anden fil.

/CS
Avatar billede medions Nybegynder
12. maj 2002 - 13:22 #5
Jonas> Hvad F... har du dog i den fil? - er det stadivæk det program du er ved at lave?

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
12. maj 2002 - 13:33 #6
-jeg har foresten oxo smidt dit ICQ nr. væk... - hvad var det det var?`

//>Rune
Avatar billede blazer Nybegynder
12. maj 2002 - 14:00 #7
Hmm...jeg skal lave en form for søgning i den, men jeg har affundet mig med at det kommer til at tage lang tid...
Jeg tror jeg bliver nødt til at bruge oracle til at holde på mit xml....

medions>>Ja..det...83294654
Avatar billede janegil Nybegynder
14. maj 2002 - 18:20 #8
XML-kompresjon:
WAP har noe de kaller "binær" XML, som nok ikke er annet enn en kompresjon. Potensielt kan den være mere effektiv enn generelle algoritmer, fordi den 'forstår' XML. Men dette er forløbig ikke standard, det er WAP.

(F.ø. lyder det sykt å bruke XML fordi databasen blir for trang.)
Avatar billede blazer Nybegynder
27. oktober 2002 - 21:58 #9
jl