Avatar billede dcasso Nybegynder
11. maj 2002 - 10:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Forældede spm

Hejsa

Ved ik om i har det i forvejen, men efterhånden er der jo så mange spm i hver kategori som er forældede, og dette leder frem til et forslag.

Kunne det ikke overvejes at lave en kategori i stil med ubesvarede og besvarede spm som så hedder forældede, og hvis opretteren af spm så vil have den flyttet tilbage til ubesvarede kunne der være en knap der hedder forny, hvorpå den ryger tilbage på ubesvarede som et nyt ubesvarede spm (selvf. med tidligere svar og kommentarer).

Når et spm har stået på forældet i eks 1 måneder kunne det så automatisk blive slettet el.lign.

mvh
Dennis
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. maj 2002 - 10:35 #1
En interessant tanke. :)

Dog skal ingen spørgsmål på noget tidspunkt slettes. De skal bevares for eftertiden.

NanoQ
Avatar billede dcasso Nybegynder
11. maj 2002 - 10:40 #2
Det skal jeg ikke udtale mig om, men det udelukker i hvert fald ikke ideen.

Det var bare for at have de spm. til at ligge på listen som brugerne reelt er interesserede i at få besvaret i stedet for et spm. der ligger der i evigheder (denne kunne så ligge i forældede (som jo så ville kunne indeholde dem til eftertiden).
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. maj 2002 - 10:59 #3
en "aktiv" liste synes jeg er en rigtig god ide... hermed ville det kunne undgåes at folk opretter nye spørgsmål fordi de ikke lige har fået svar inden for et bestemt stykke tid.
Avatar billede a1a1 Novice
11. maj 2002 - 11:06 #4
man kunne evt. lukke alle spm der har været åbne i ex. 1/2 år ???, det ville være nemt?
Avatar billede dcasso Nybegynder
11. maj 2002 - 11:31 #5
Jeg synes at lukke spm'ene vil være uheldigt da det giver indtrykket af at man har fået svar på spm'et.
Som Nanoq siger, så ville en aktiv liste være en god måde at komme rundt om dette. Og de kloge hoveder som bruger tid på at lave systemet, har vel brug for en lille udfordring :)
Avatar billede a1a1 Novice
11. maj 2002 - 11:51 #6
spm kan lukkes sån at det ser ud som om det er spørger selv der har afgivet et svar (og tager alle point tilbage)

så kunne der stå:
spm. lukket af e.dk's rengøringskone(M/K)
Avatar billede a1a1 Novice
11. maj 2002 - 11:53 #7
der er vel også en del inaktive brugere der ikke gider at lukke spm osv..

det er dem der skal lukkes, man kan jo evt. også checke brugerns aktivitet på sitet (der er vel lidt info om sidste login osv...)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 11:59 #8
nanoq>>  angående at det er uheldigt at lade dem være besvaret vil jeg give dig fuld ret i da vi der søger i spm. vil kunne misforstå budsskabet i spm.

men ideen kunne være at indføre en ny farve flag i oversigten da der i øjeblikket kun bruges 3 farver nemlig gul, grøn og blå. den nye farve kunne så være rød, da det alligevel indikerer fejl og deslignende kunne man bruge dene farve flag til at lukke de rigtig gamle spm med.

mvh.
www.questis.dk
Avatar billede dcasso Nybegynder
11. maj 2002 - 12:05 #9
Quertis >> Du rammer faktisk plet på et område.

For ofte bruger man søgefunktionen til at se om der er tidligere svar.

Derfor kunne det være, der i stedet for en aktiv liste skulle laves en kategori i stil med inaktive spm, som brugerne så skulle kunne aktivere (herved omgår vi også probbet med folk som forsvinder, for deres spm ville bare ende i denne rodekasse).
Spm'ene i denne kategori ville ikke indgå i en søgning (med mindre man specifikt beder herom).

A1>>> Med at tjekke aktivitet vil være meget uheldigt, jeg kommer ikke specielt tit herind (klarer det meste via andre kilder), men ville da være irriteret over at se mine spm forsvinde pga. jeg måske ik har besøgt siden.
Derimod ville det være fedt at man kunne få sine spm op igen, ved at bede dem om at flytte dem fra inaktiv til aktiv.
Avatar billede a1a1 Novice
11. maj 2002 - 12:13 #10
jeg tænkte nu at det skulle være noget med et halvt år eller sån.
(så kommer du vel :) )
Avatar billede dcasso Nybegynder
11. maj 2002 - 12:44 #11
Jeg er godt klar over at det er den nemmeste løsning at kunne lukke spm i stedet for at skulle oprette et tredje område (inaktiv spm).

Men ville et ½ år ikke også være al for lang tid. Jeg synes 1 måneder burde være max, for når man kun ser ti spm pr side er der alligevel ingen der gider gå 200 spm tilbage for at se om man kan svare.
Ved at indføre 1 månedsgrænse ville dem med et seriøst problem også få større chance for at få besvaret deres spm og dem der skulle svare ville kunne se at personen stadig var interesseret.
Men dette vil ikke kunne lade sig gøre, hvis man bare lukkede spm'ene
Avatar billede a1a1 Novice
11. maj 2002 - 13:01 #12
jeg ville da også være tilfreds med en md.?

mit løsnings forslag vil også være forholdsvist simpelt at udføre da det jo bare er en simpel php fil der skal køres en gang i mellem, det andet kræver nok noget mere programering end "bare" at opdatere de inaktive spm.

(der er jo ikke storedprocedures i mySQL)
Avatar billede moebius Nybegynder
17. maj 2002 - 08:41 #13
Må jeg rette opmærksomheden på dette spørgsmål?
http://www.eksperten.dk/spm/181943
Avatar billede bearhugx Nybegynder
05. juni 2002 - 23:48 #14
Også jeg ønsker at reklamere :

Prøv lige at læs mit indlæg under
  http://www.eksperten.dk/spm/219298

Indlæg @ 05/06-2002 23:35:11
/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. juni 2002 - 03:00 #15
Svarer lige på spørgsmålet, så det kan lukkes af dcasso... Jeg går udfra at debatten ang. forældlede spørgsmål er ovre med hensyn til dette spørgsmål...

Vi skal jo hellerikke risikere at _dette_ spørgsmål bliver et af de forældede :-)  - Det ville jo næsten være pinligt *LOL*

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 16:31 #16
lukketid ?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
25. oktober 2003 - 21:41 #17
dcasso >> fik du svar på dit spørgsmål - er det stadig aktuelt - synes du skulle lukke dette og fordele points...