Avatar billede cazzznh Nybegynder
10. maj 2002 - 10:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Betaling

Mit spørgsmål kommer i forbindelse med lukningen af Fedtmules spørgsmål, hvor han som betaling for et logo til PcUdsalg, vil giver et gavekort på 500 kr.

Hvad er grunden til at detikke kan lade sige gøre at udlove et gavekort for et stykke udført arbejde. Det er der vel intet ulovligt i ??

* Gider ikke at i kommer med henvisning til Sharksforum
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
10. maj 2002 - 10:41 #1
Jeg tror forklaringen ligger i:

Løsninger skal kunne bruges af alle.
Admin vil have gang i Sharksforum (om du så vil høre det eller ej)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede fcs Novice
10. maj 2002 - 10:42 #2
Fordi at det er meningen at alt hvad der har med betalingsopgaver SKAL laves på Sharksforum. Den eneste gangbare mønt man må udlove her på eksperten er point og intet andet. Jacob, som ejer eksperten, har besluttet at det skal være sådan og derfor er det vores jobs som Coadmins at håndhæve denne regel. Hvorvidt denne regel er god, dårlig eller hvad den er, ønsker jeg ikke at kommentere her, da min personlige mening ikke har nogen indflydelse på hvad reglerne siger ;-)
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 10:43 #3
Han vil nok ikke have Eksperten til at udvikle sig til et sortbørsmarked, hvor nærige erhvervsdrivende får lavet arbejde for point eller latterlige småbeløb.
Avatar billede cazzznh Nybegynder
10. maj 2002 - 10:45 #4
Det hænger jo ikke sammen. Løsningen kan bruges af alle, de ser jo logoet?!

Jeg kan ikke se hvilken forskel der er på pts. og penge.

Startfirma>> du har nok ret i at man ønsker gang i sharksforum, og det er grunden til alt dette.
Avatar billede cazzznh Nybegynder
10. maj 2002 - 10:48 #5
el barto>> I jop og opgaver kategorien er brugerne selv meget dygtige til at se hvad og hvem de laver logoer til, så jeg tror ikke det er et problem.

FCS>> Under Info>fremtid på eksperten står det at i vil følge brugernes ønsker, hvorfor så ikke gøre det ?
Avatar billede fcs Novice
10. maj 2002 - 11:15 #6
Cazzz>> I bund og grund handler det et eller andet sted om at Jacob Admin skal have noget at spise. Han står ene mand for Eksperten og Sharksforum (ekspertens udgifter til serveren er ca. 2500 - 3000 kr. om ugen). Jacob er meget fokusseret på hvad brugerne vil have, men der er altså også nogle rent økonomiske og tidsmæssige begrænsninger at tage hensyn til.
Avatar billede cazzznh Nybegynder
10. maj 2002 - 11:20 #7
Jeg kan godt se at manden skal leve af det, men hvad har det med præmien at gøre?
Præmien gør bare Eksperten mere attraktivt, og kvaliteten af de ting der bliver lavet vil sikkert også øges.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. maj 2002 - 11:22 #8
Det er en rent principiel beslutning... På Eksperten skal alle være lige... blev det kotume at der blev udlovet penge, gavekort eller lignende for et svar, ville de der kun har point at gøre godt med, blive dårligere stillet. Derfor er der KUN én gangbar valuta på Eksperten.
Avatar billede cazzznh Nybegynder
10. maj 2002 - 11:27 #9
nanoq>> Det har du selvfølgelig ret i, men så ender det bare med at de dygtigeste brugere vælger andre forumer i stedet E, er det det man ønsker
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. maj 2002 - 11:30 #10
Det tror jeg såmen ikke vil ske...
Avatar billede cazzznh Nybegynder
10. maj 2002 - 11:33 #11
Men jeg vil gerne høre hvor grænsen går for hvad der tilades på eksperten:

Jeg har hørt Simona fik et webhotel som "betaling"
Man får sit navn/banner på en hjemmeside.
top hurtige eks.
Avatar billede cazzznh Nybegynder
10. maj 2002 - 11:34 #12
der skulle have stået >> To hurtige eksempler
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 12:44 #13
cazzzznh> Det med at folk selv kan skelne mellem hvem de laver logoer og bannere til har jeg ikke set endnu. Folk hopper på den med det samme bare det lugter lidt af mange point eller nogle få håndører.