Avatar billede cnr Nybegynder
09. maj 2002 - 14:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DivX/mediaplayer problemer

For nogle måneder siden, holdte min ene computer pludselig op med at kunne afspille DivX kodet film med windows mediaplayer, billedet var blot en masse sammenrodet farver. Forleden dag skete det samme på min anden computer (begge køre Win98/SE).

Jeg har også prøvet ultraplayer, med samme resultat. Den eneste player der virker, er den der følger med DivX 5.0.1. Den har så til gengæld problemer med at arbejde sammen med min TV-out (billedet hopper engang imellem), plus at den ikke virker med alle lydcodecs.

Jeg kan få DivX til at køre over Mediaplayer, hvis jeg bruger den gamle DivX 4.0-alfa codec istedet (4.0 endelig version virker heller ikke), den har så bare problemer med farvebalancen i fuldskærms-mode (skifter langsomt over i rødlige farver i hver scene).

Nogle der kender en måde at få Mediaplayer til at arbejde samme med nyere DivX codec igen?

CNR
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. maj 2002 - 14:50 #1
Det skal virke når du installerer DivX 5.0! Det med at den langsomt går over i den rødlige farve, kender jeg godt... Jeg er ikke 100% sikker, men mener at det er en decoder fejl... Det kan også være en fejl i din film...
Avatar billede cnr Nybegynder
09. maj 2002 - 14:55 #2
Problemet med de røde farver forsvinder også ved nyere DivX versioner, der kan jeg bare ikke bruge Mediaplayer eller Ultraplayer længere.

Når det har virket før, og problemet er på to computere, må det næsten være en generel fejl
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
09. maj 2002 - 21:20 #3
Jeg havde samme problem som dig .. så fandt jeg et program, der installerer alle codec på en gang ... Jeg har smidt det på min server .. håber det også kan fixe dit problem.
http://www.dfforum.com/divx/nimo44.exe
Avatar billede cnr Nybegynder
14. maj 2002 - 15:04 #4
Jo det kan det da, sådan nogenlunde ihvertefald, selv om der stadigvæk er nogle videofiler der ikke kan køre længere.

Det er dog et problem at mediaplayer hele tiden prøver at gå på internettet for at hente nye codec efter at jeg har installeret programmet, nogle ideer om hvordan man undgår det?

Anyway, send lige et svar, så får du mine point, og tak for hjælpen.
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
14. maj 2002 - 15:09 #5
Min søger også efter codec hele tiden .. det er vist meget normalt. den går ikke på nettet og søger .. den søger på din pc så vidt jeg ved .. Men kan du i det mindste køre dine film nu? Har du downloadet den seneste windows media player? Og hvad med DirectX?
Avatar billede cnr Nybegynder
14. maj 2002 - 15:20 #6
Min søger direkte på nettet, hver gang jeg starter en ny fil op, lige siden jeg installerede dit program. Så jeg er mere tilbøjlig til at tro det har noget med opsætningen på en af codec'ene at gøre.

Men de fleste videofiler køre da nu, så hjulpet har det.

CNR