Avatar billede Laitings Nybegynder
03. maj 2002 - 12:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oracle, hvor og hvordan?

Jeg har for nyligt fået installeret en Oracle database på min comp, eller skulle jeg måske sige, fået lagt den ind, for jeg er ikke sikker på jeg har installeret det en dyt! Indtil videre ligger det på min harddisk, men jeg har indtil nu ikke engang kunne finde noget der minder om en startfil!! Hvor fa'en er Oracle.exe!?!? :)

Jeg er fuldstændigt ny i Oracle universet. Jeg har indtil nu udviklet mit site i ASP til at køre Access 2000, men har også indset at det duer ikke hvis man vil lave noget seriøst!

Er det muligt at jeg kan beholde alle mine SQL-koder fra sitet og føre det direkte over og bruge i Oracle, eller skal jeg til at starte forfra??

Hvordan fungerer det hvis jeg skulle lægge mit site op på et webhotel? Vil jeg der have adgang til en Oracle-base?

Jeg er vant til Access' relativt nemme brugergrænseflade, findes der noget lignende til at lave Oracle-databaser??

Er der nogen der kender nogle gode adresser, hvor man kan læse om opsætning af Oracle-databaser og opbygning af tabeller osv.?? Og det må meget gerne være for nybegyndere!

Håber på lidt svar fra nogen kyndige folk!

På forhånd tak!

-Mescalito
Avatar billede hansk Nybegynder
03. maj 2002 - 14:28 #1
Det var en masse spørgsmål.
For det første, hvis du vil bruge oracle som databaseværktøj findes der en masse dokumentation i oracle pakken som fortæller om hvordan du sætter den op.
Dernæst, hvis du allerede har lavet noget i access, kan du vælge at beholde dit brugerinterface i access og accesse dine oracle tabeller via en ODBC snor. Oracle pakken indeholder nødvendige redskaber til at sætte dette op. Alternativt kan du vælge at udvikle brugerinterfacet i oracle's forms. I hvert tilfælde kan du dog i overvejende grad genanvende dine SQL kodning, der er forskelle men de vil være til at løse.
Avatar billede Laitings Nybegynder
03. maj 2002 - 15:04 #2
Tak for svaret! God hjælp!

Kender du nogle sites jeg evt kan læse mere!?
Avatar billede hansk Nybegynder
06. maj 2002 - 08:32 #3
Beklager, der kan jeg ikke rigtig hjælpe dig.