Avatar billede vela Nybegynder
01. maj 2002 - 15:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvad for nogle programmer?

hvad for nogle programmer skal jeg bruge til at lave 3d grafik og hvor kan jeg downloade dem????????
Avatar billede shjorth Nybegynder
01. maj 2002 - 15:31 #1
Du lam jo bruge photoshop, med evtuelle plugins...

ellers er der jo det dyre:

3d Studio max...
Maya...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
01. maj 2002 - 15:33 #2
Photoshop er sku heller ikke lige i den billige ende af skalaen

ca 9K

MC
Avatar billede shjorth Nybegynder
01. maj 2002 - 15:33 #3
lam?? Hvordan fanden kunne jeg skrive det...

Nå.. Der skulle stå "KAN"
Avatar billede darkside Nybegynder
01. maj 2002 - 15:33 #4
Det kommer helt an på hvad slags 3D Grafik du vil lave...der findes en del programmer, men de er desværre ikke freeware..
Der er eks 3D Studio Max og Maya, men det er lidt mere prof programmer og de koster oxo derefter...
01. maj 2002 - 15:37 #5
Avatar billede ducks Nybegynder
01. maj 2002 - 15:42 #6
MicrografX 3D Simple 2 koster omkring 200.- så får du også nogle andre programmer med til, det er ganske vidst bare ikke så godt
ellers er der 3d max, cool 3d
Avatar billede vela Nybegynder
01. maj 2002 - 15:48 #7
hvem skal have de 60 point
????
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
01. maj 2002 - 15:48 #8
Der findes mange 3D programmer. Hvis du ikke har særlig mange penge vil jeg forslå Animation Master til $300 www.hash.com.

Så er der de dyre programmer som Maya, 3D Max og XSI.
3D Max er altid blevet anbefaldet og var også et godt program engang i forhold til prisen.
XSI ligger op omkring de 100.000 kr så mange penge tror jeg ikke du har.
Maya kostede engang 70.000 kr hvilket gjorde at alle valgte 3D Max.

Men nu har Alias Wavefront sat prisen ned på Maya til $2000 !!
Maya er blevet brugt til at lave stort set alle film du ser idag (Star Wars 1, Shrek, Monsters, Lord of the Rings, IceAge, Final Fantasy osv...)
og det var engang umuligt at få fat i pågrund af prisen.. Men nu da det er blevet dobbelt så billigt som 3D Studio Max ville det være direkte dumt at gå hen og købe 3D Max.

Alias Wavefront har også udgivet en Gratis version af Maya.
Den indeholder alt hvad Maya Complete har men du må så leve med Vandmærker på skærmen mens du arbejder.. (Så der er en grund til at købe Maya ). De vandmærker forsvinder selvfølig først når du køber programmet men ellers holder den gratis version forevigt.

Du kan download Maya her:
http://www.aliaswavefront.com/freemaya