Avatar billede puppetmaster Nybegynder
30. april 2002 - 13:40 Der er 22 kommentarer og
5 løsninger

Bedste program

Hvilket er det bedste program til at lave 3D animationer i?
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:41 #1
3D Studio Max, hvis du vil lave ting som landskaber kan du med fordel anvende Bryce 4.
Avatar billede rdc Nybegynder
30. april 2002 - 13:41 #2
Jeg bruger dem her:
3D Flash Animator - Meget nemt, og du kan næsten lave alle slags animationer.
Ulead Gif Animator - Godt Program.
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:42 #3
Så vidt jeg husker er det AutoDesk der laver 3D Studio Max, men det er desværre et temmelig dyrt program.
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:43 #4
Du kan læse mere om Bryce her:
http://newgraphics.corel.com/products/bryce4.html
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:44 #5
Jeg kan forresten lige se, at bryce er kommet i version 5.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
30. april 2002 - 13:45 #6
hmmm....søger mest et program til at lave noget a la Shrek eller derhenad....
Avatar billede mismis Nybegynder
30. april 2002 - 13:46 #7
3D animationer er jo et vidt begreb
hvad er det specifik du gerne vil kunne lave ?

bryce er jo ikke lige 3d programmet for dem der selv vil have magten.

MVH

mIS
Avatar billede cautoo Nybegynder
30. april 2002 - 13:49 #8
Lidt blanding af 3D Studio Max og Maya så tror jeg den er hjemme, men det så nogle af de aaller dyreste prgroammer
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
30. april 2002 - 13:50 #9
f.eks. at lave en figur som Shrek, som kan drejes i alle retninger.....også gerne et der kan "designe" et "rum", men det er vist ikke muligt at få begge dele.........men hvordan "merger" man så de 2 animationer senere.....?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
30. april 2002 - 13:50 #10
cautoo: findes de i trial-versioner?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
30. april 2002 - 13:54 #11
Har 3D Studio Max en hjemmeside?
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 14:12 #12
Hvis du håber på at lave noget ala Shrek, skal du anvende 3d studio max. Du kan læse mere om programmet på:
http://usa.autodesk.com/adsk/item/0,,560152-123112-587159,00.html

Men der er desværre ikke mulighed for, at downloade en trial af programmet nogen steder. Og hvis du vil ud og investere i det er prisen mange (jeg mener rigtig mange) tusinde kroner.

/peter

Avatar billede puppetmaster Nybegynder
30. april 2002 - 14:16 #13
pfp, ved du om der er andre programmer, til en rimelig pris eller i demo-version, der kan generere 3D worlds og sprites?
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 14:18 #14
Øhh, nu er jeg ikke så meget inde i 3D, hvis du præcisere hvad du mener med 3D worlds og sprites, kan jeg måske godt hjælpe dig, men jeg aner ikke hvad det er. 3D Worlds??? Mener du landskaber?

/peter
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
30. april 2002 - 14:23 #15
ja, landskaber.....og .....hmmmm....hvad er det danske ord for det......figurer, ja figurer...
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. april 2002 - 14:23 #16
Du kan få en studenter license af 3dsmax til omkring et par tusinde, mener det er version 2.5 eller 3  men den er udemærket.
Har hørt en masse om cinema4d tror jeg det hedder, har desværre ikke selv prøvet det men det skulle være et fornuftigt program til rimelige penge.
Der er også lightwave som igen er et prof program men som også er rimelig dyrt.
Maya kunne engang fåes i gratis version, men mener jeg har læst et sted det ikke kan lade sig gøre mere, men vil vende tilbage hvis jeg finder et link til det.

/Michael Knudsen
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 14:26 #17
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 14:26 #18
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
30. april 2002 - 14:26 #19
takker, er lige færdig med at downloade det nu....
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 14:27 #20
ok
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
30. april 2002 - 14:41 #21
Maya er vidst uden tvivl det bedste 3d Program iforhold til prisen nu.
Det er blevet brugt til at lave mange af de hollywood film du ser idag (Starwars 1, IceAge, Monsters, Shrek osv osv. og kostede også for nogen uger siden omkring 70.000 kr.
Men Det nu blevet sat ned til $2000 !.
Bedre og billigere for du det ikke imo.
tjek www.aliaswavefront.com
Der kan du også download en demo af Maya.

Eller er der lightwave som er en smule billigere.

Det er de to programmer jeg vil anbefalde. 3DMax ville være få dumt at købe til den pris det er ikke bedre end Maya og koster dobbelt så meget, og Bryce kan ikke særligt meget.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
01. maj 2002 - 12:36 #23
Hvorfor en demo af maya, når du ganske gratis kan lege med programmet i freeware versionen!! (ikke til kommerciel brug!!!)
www.aliaswavefront.com/freemaya.) Og det skal siges at maya er brugt til langt de fleste film, med animationer eller visuelle computergenererede effekter. Det skal dog lige nævnes, at der er nogle vandmærker alle steder, men ellers er det det man betaler 2000, usdollars for!!!!
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
01. maj 2002 - 13:10 #24
Ja det var også det jeg kaldte for en Demo.. Den har stadig irreterne vandmærker og du kan ikke få en ordenlig render ud af den.
Men det er en god mulighed for at lære 3D hvilket stadig kan tage ½-1 år. Indtil da kan du spare $2000 dollers op.
Her er hvad der er forksel på den gratis version og den ikke gratis version:

A watermark text image appears across all rendered images and in some Maya Personal Learning Edition panels.
Rendering output is limited to a resolution of 1024 x 768.
Rendering is limited to a single CPU.
You cannot output 16-bit rendered image formats.
The background color's value (in HSV space) of interactive window is limited to [0.3,0.9].
Camera's film fit offset and film offset are limited to 0.
You cannot read or write standard Maya software files (.ma, .mb); only the Maya Personal Learning Edition file format (.mp) can be opened or saved.
The API is not included with Maya Personal Learning Edition.
Particle disk caching is not supported.
Text dump from the Blind Data Editor window is not supported.
Exporting skin weight maps and character maps is not supported.
Importing/exporting .mov files is not supported.
Importing .wire, .obj, and .dxf files is not supported.
The scriptEditor -writeHistory option is not available.
The following MEL commands are not available: system, fopen, popen, fwrite, fprint and cmdpipe.
The script editor output section is limited to 75 lines of output. The script editor > Save Selected ... menu item has been removed.
Images from the following tools have been limited to 1024x768:
Software rendering output in Render View and batch mode
Hardware render buffer
Paint Effects canvas mode and scene mode
UV snapshot in UV texture Editor
3D Paint Tool
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
03. maj 2002 - 08:34 #25
puha, mange at vælge mellem, jeg synes dog at Maya er kanon! Lige point til jer alle.
Avatar billede osborne Nybegynder
28. marts 2004 - 00:32 #26
Set på: http://www.zaon.com/company/articles/3d_rendering.php

Which 3D Software is the Industry's Best? Almost every 3D artist has heard this one: "Blah-blah program is the best! All the top artists use it." Anyone who suggests that one particular 3D software application is the clear-cut winner and best solution overall is someone whom you should promptly ignore. Dismiss them as religious zealots. It's amazing how artists go to such lengths to defend their beliefs and choices in 3D software, as if to convince themselves as much as others. Moreover, interestingly it's often the least talented artists who are most adamant in preaching about a particular 3D program's superiority. This is politics and religion for the artist, and online debates rarely prove more than who is the most tenacious or talented speaker. The 3D industry is too diverse for any particular program to consistently shine above all others.
Avatar billede osborne Nybegynder
09. oktober 2005 - 02:17 #27
Du bør vælge et at programmerne fra firmaet Autodesk som nu producerer både 3ds max og Maya.