Avatar billede fxfever Nybegynder
28. april 2002 - 15:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MacOs 8.1 på inet med win2k Server

Jeg har en Performa 6400 med Ethernet, som jeg gerne vil på Internettet med. Den er koblet til mit netværk hvorpå der sidder en Win2K Server som skulle  give mig adgang, da den selv er på inet. Den er sat op til DHCP-server og filserver. Den internet-forbindelse der allerede er, er delt. Dvs. at jeg godt kan komme på med en win-klient. Men min Mac, den vil ikke.
Hvis jeg vælger at give min Mac en fast ip i TCP/IP kan jeg, via AppleTalk, 'connecte' til de delte drev på min win, men kan ikke komme på internet. Hvis jeg i TCP/IP vælger at bruge DHCP, kan jeg ikke få adgang til filer og kan stadig ikke komme på internet.
Jeg håber der er nogle, med kendskab både til win og mac, som kan hjælpe mig, da jeg ikke kan finde problemet!
Avatar billede egonspock Seniormester
29. april 2002 - 19:51 #1
Det er lidt underligt at du ikke kan komme på internettet. der er ikke en eller anden proxy-adresse du har glemt?
Avatar billede fxfever Nybegynder
29. april 2002 - 22:29 #2
Hmmm...som sagt er jeg ikke helt sikker på opsætningen! Men jeg ville gerne vide om ikke jeg skulle kunne komme på når jeg kan med en win-klient?
...Kan du fortælle mig hvad jeg SKAL angiv i TCP/IP når jeg vil på inet??
Avatar billede egonspock Seniormester
29. april 2002 - 23:02 #3
Jeg var lige på et mindre PC-netværk med min iBook den anden dag, og der var jeg nødt til at (i TCP/IP) 1) bruge den samme proxy-setting som PC'erne samt 2) sætte DNS'erne op som på PC'erne samt sætte det rigtige søgedomæne. Så kørte alt som smurt. Et forsøg værd.
Avatar billede fxfever Nybegynder
30. april 2002 - 09:34 #4
Jo, men jeg tror ikke helt du forstår mig.
På PC'en(win2k) vælger jeg jo bare at det hele skal hentes automatisk, så jeg ved ikke helt hvad der er f.eks søgedomaine og navneserver-adr.
...det er disse opsætninger jeg skal finde!
Avatar billede fxfever Nybegynder
01. maj 2002 - 23:26 #5
Jeg har fuld kontrol over server/netværk - men det Mac-lort (ja, undskyld) det vil ikke.... men hvad skulle specielt sættes op....Og nej jeg vil ikke bruge DAVE!
Avatar billede egonspock Seniormester
02. maj 2002 - 00:13 #6
Det morsomme er at det faktisk plejer at være det modsatte at man ikke kan, dvs. at man godt kan komme på nettet, men ikke til filerne på PC'en, men da det ikke er problemet må du troubleshoote en smule mere. Hvis du starter noget privat web-deling, eller hvad det hedder på din PC, kan Mac'en så få fat på den? Det vil vise dig om det er skridtet til din PC der er noget galt med, eller om det er ud i verden, at problemet er.
Avatar billede fxfever Nybegynder
12. maj 2002 - 12:40 #7
Yes - så lykkedes det.
Skulle bare nusse lidt mere med det....:)
Jeg lukker hermed!
Avatar billede egonspock Seniormester
12. maj 2002 - 20:06 #8
Tillykke med det. Jeg takker ikke for pointene ;-)